English

شهردار منطقه ۳ اعلام کرد:

لزوم بازنگری چهار مولفه اساسی اجرای پدافند غیر عامل

شهردار منطقه 3 نسبت به بازنگری چهار مولفه اساسی نظم، شناخت، برنامه ریزی و اجرا در اجرای پدافند غیرعامل تاکید کرد.

لزوم بازنگری چهار مولفه اساسی اجرای پدافند غیر عامل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، حمید جوانی در جلسه پدافند غیرعامل گفت: شناسایی نقاط بحرانی، تکمیل بانک اطلاعاتی تاسیسات خطرساز منطقه و بهره گیری از آخرین تکنولوژی های مرتبط با بحران باید مورد توجه تمامی ارگان ها و سازمان های متولی باشد.

شهردار منطقه 3 افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدام های غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود که بطورحتم باید مطالعات گسترده و  برنامه ریزی های تخصصی و حرفه ای در این خصوص انجام شود.

جوانی ابراز داشت: به منظور جامعه عمل پوشاندن به دستور علیرضا زاکانی شهردار تهران درخصوص توجه به پدافند غیرعامل، تمهیدات اصولی باید تمهیدات لازم و اصولی برای  ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیاز مردم اجرا شود.  

او اظهار داشت: برای پیشگیری از بحران، اقدامات اجرایی در حوزه های ترافیکی، عمرانی، اجتماعی، خدمات شهری و ... باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد.

جوانی افزود: به طور یقین هماهنگی و وحدت رویه در موضوعات بحرانی و شناخت نقاط ضعف و قوت سبب کاهش آسیب و افزایش مقاومت در سطح شهر برای شهروندان خواهد شد.

شهردار منطقه 3 گفت: این اقدامات اگر به صورت یک برنامه ریزی و با طراحی در توسعه کشور نهادینه شود، خود به خود بسیاری از زیر ساخت هایی که ایجاد می شود، در ذات خود ایمنی خواهند داشت در این رابطه می توان به مهندسی مجدد نقاط زیرساختی خیابان ولیعصر(عج) اشاره نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه