English

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

اصلاح نقاط خطرآفرین برای بانوان در دستور کار است / هیچ فوتی کرونایی در گرمخانه ها نداشته ایم

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران رویکرد جدید شهرداری را تغییر مسیر از"ماشین محور" به " انسان محور" اعلام کرد و گفت: خوشبختانه هیچ موردی فوتی کرونایی در گرمخانه ها گزارش نشده است.

 اصلاح نقاط خطرآفرین برای بانوان در دستور کار است / هیچ فوتی کرونایی در گرمخانه ها نداشته ایم

به گزارش خبرنگار اجتماعی موج؛  محمد رضا جوادی یگانه با ذکر اینکه یکی از تقاضاهای مردم برای عدالت اجتماعی است گفت : شهرداری ارتباط مویرگی با تمام بخش ها دارد . به عنوان مثال در حوزه فرهنگی و اجتماعی ما سرای محله را داریم و همه جاهایی که مردم حضور دارند، نقش آفرینی می کند.

وی با ذکر اینکه در حوزه فرهنگ و هنر نیز امسال با بخش های مختلف جشنواره فجر همکاری داشتیم گفت : اصرار ما این است که کار به دست مردم انجام شود و با همین رویکرد نیز پروژه کوچه دوستی را در دستور کار قرار دادیم تا اگرمثلا بناست کوچه ای رنگ شود به دست خود اهالی باشد؛ در غیر این صورت اصل رنگ کردن شهر به کاری نمی آید و اصل حضور و روح مردمی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: برای نوروز ما تدارک سالانه مان نوروزگاه بود که امسال به سمت نوروزخانه رفتیم تا برنامه ها را در سطح خانه ها برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع کرونا ۱۰ نظر سنجی داشتیم تا روند تغییر نظر مردم را در حوزه کرونا نشان دهیم، اظهارداشت: میزان رضایت از اخبار صدا و سیما، عملکرد دولت و شهرداری به طور مستمر رصد شده است.

جوادی یگانه گفت: اگر بنا باشد مردم وارد شهر شوند باید مکان امنی برای شهروندان به خصوص زنان باشد . همین رویکرد مد نظر قرار گرفت تا محیط هایی که می توانست برای بانوان خطر آفرین باشد یا ناامنی را القا کند، اصلاح شود.

وی یکی دیگر از طرح ها را شهر دوستدار سالمند اعلام کرد و ادامه داد: در همین زمینه موضوع مناسب سازی در دستور کار قرار گرفت.

جوادی یگانه با اشاره با اجرای برنامه مقابله با زباله گردی و کار کودکان اشاره کرد و بنای شهرداری را اصلاح این رویه دانست و نه برخورد با کودک.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: اصل کار دهه فجر راهپیمایی است که امسال موتور پیمایی انجام خواهد شد و ما هر سال ایستگاه فرهنگی، موضوع پرچم و تزئین محلات را داریم و موضوع مهمترین مساجد شاخص بود که امسال در بیش از ۴۰ مسجد تهران سخنرانی و برنامه فرهنگی اجرا شد.

ی تاکید کرد: در محرم امسال اقدامات شهرداری بیشتر از سال های گذشته بود اما دیده نشد چرا که مردم به دلیل شیوع کرونا در هیات نبودند. بی تردید اصرار ما این است که کار باید به دست مردم انجام شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای یوم الله 22 بهمن نیز گفت: در 22 بهمن امسال شرایط ویژه ای داریم. از ابتدایی که شیوع کرونا اعلام شد ما آموزش در سرای محلات را آغاز کردم و خوشبختانه آموزش های گسترده ای در شهر داده شد. برای نوروز بر خلاف سال های گذشته که برگزاری نوروزگاه را داشتیم به سمت نوروزخانه حرکت کردیم و در راستای آن برگزاری کنسرت های آنلاین و خوانش متن های تئاتر انجام شد.

جوادی یگانه همچنین در پاسخ به این سوال که چرا فکری برای ساماندهی موتور سواران و فرهنگ سازی در این زمینه نمی شود گفت: این اتفاق با آغاز فعالیت کمپین "موتورسوار خوب " آغاز شده است ولی اصولا اینگونه موارد زمان بر است و باید به تدریج این تغییرات فرهنگی رخ دهد.

وی همچنین در مورد میزان مرگ و میر کرونایی در گرمخانه ها نیز گفت: خوشبختانه با رویه ای که در گرمخانه ها در پیش گرفته شده ، هیچ موردی از فوت کرونایی در گرمخانه ها گزارش نشده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه