English

شورایار منطقه اوین در گفتگو با موج مطرح کرد

انتخابات شورایاری ها بین انتخابات و انتصابات سرگردان است/در این دو سال یار شورایاری نبودیم

مهدی اعرابی شورایار منطقه اوین ضمن انتقاد از عدم تحرک فعالیت ستاد شورایاری شورای پنجم گفت:موتور شورایاری مناطق عملا خاموش شده و در این دو سال ما یار شورایاری ها نبودیم.

انتخابات شورایاری ها بین انتخابات و انتصابات سرگردان است/در این دو سال یار شورایاری نبودیم

مهدی اعرابی شورایار منطقه اوین و دبیر سابق هیات رئیسه منطقه یک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در رابطه با مشکلات انتخابات شورایاری ها گفت: برگزاری انتخابات شورایاری ها در دوگانگی و تناقضات تصمیمات شورای شهر قرار گرفتار شده است. با اینکه دراصل 7 قانون اساسی بر شکل گیری شورای محل صحه قانونی گذاشته شده است اما هنوز قانون برگزاری انتخابات شورایاری ها به رسمیت شناخته نشده است. با این وصف هر ساله برای انتخابات شورایاری ها، محتاج نامه نگاری و مذاکره با وزیر کشور هستند که این وضعیت عملا قابل قبول نیست.

این فعال شهری با انتقاد از فعالیت ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران گفت:به نظر من این ستاد در این دو سال هیچ گام مثبتی در جهت حل مشکلات شورایاری ها برنداشته است.  بنابراین در دوره شورای پنجم شورایاری ها یار شورا نبوده اند و هیچگونه دست یاری در این دو سال به سوی آنها دراز نشده است.

وی با تاکید بر این اینکه بر اثر  غفلت شورای شهر هنوز مشکلات قانونی اساس نامه شورایاری حل نشده است، گفت:در اساس نامه هدف تشکیل شورایاری توزیع قدرت بر پایه مشارکت های مردمی است این در حالی است که بالافاصله آمده است که اختیارات اعضای شورا قابل تفویض نیست. بنابراین با این تعاریف دوگانه عملا موضوع توزیع قدرت و مدیریت محله در این قانون زیر سوال رفته است.

اعرابی همچنین افزود:در دوره فعالیت شورای پنجم بر اثر غفلت ستاد موتور شورایاری ها عملا خاموش بود و در جهت همراهی شورایاری مناطق گامی برداشته نشده است بر همین منوال شهرداران مناطق پاسخگوی خواسته های شهروندان نبودند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از حذف هیات رئیسه شورایاری ها تاکید کرد:  اگر  در کاسه ای شکیل و زیبا آبی کثیف ریخته شده است باید آبی نو در آن ریخت نه اینکه کاسه را از بین برد. اگر  هیات رئیسه ها نیروهای امتحان پس داده و متخلف بودند باید برکنار می شدند اما با حذف پست هیات رئیسه، انتصابات به جای انتخابات انجام شد که ریشه این تصمیمات نیز منویات سیاسی است.

 وی در پایان با ارائه راهکاری برای خاتمه این وضعیت یاد آور شد:  راهکار بهبود این شرایط متنفاض و چند گانه، تشکیل شورای محل در کلانشهرهای بالای صد هزار نفر است که در  اصل 7 قانونی مورد تاکید قرار گرفته است اما  تاکنون اراده ای برای شکل گیری آن وجود نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه