سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

داروغه‌زاده: انتظار این استقبال را از جشنواره سلامت نداشتم / جشنواره‌ای که به هنرمند دغدغه می‌دهد

دبیر جشنواره سلامت با اشاره به غافلگیری‌اش از استقبال مردم و اهالی سینما از نخستین دوره این جشنواره، مهمترین هدف خود را ایجاد دغدغه نسبت به مسائل حوزه سلامت برای هنرمندان دانست.

L0J64BreCkvB
ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره سلامت در گفت وگو با زهرا نعیمی خبرنگار خبرگزاری موج درباره شروع و استقبال مردم از این جشنواره گفت: تا به امروز جشنواره موضوعی را تجربه نکرده بودیم که در اولین حضور و شرکت خود اینگونه استقبال خوبی از آن صورت گیرد. در روز نخست جشنواره تمامی سالن ها و نشست ها پر شده است و آموزش و انجمن های بیماری های مختلف در این جشنواره به خوبی کار خود را آغاز کردند. داروغه زاده گفت: رفتار های ما گرفته شده از بینش و نگرش ماست و آن هم برگرفته از آموزشی است که به ما داده می‌شود. یکی از مهم‌ترین رسانه‌های آموزش دهنده به افراد جامعه تلویزیون و سینما است. در نتیجه اگر آموزش به درستی انجام شود در دراز مدت می تواند نگرش ما را تصحیح کند و این نگرش  به تدریج در رفتار و کنش ما تأثیر می‌گذارد و به عادت تبدیل می‌شود. وی با اشاره به رفتارهای غلط در حوزه سلامت گفت: دانش سلامت افراد جامعه ما بالا نیست. نزدیک به ۷۰ درصد مرگ و میر افراد کشور ما از ۴ بیماری  سکته قلبی، مغزی ، سرطان و حوادث است است که همگی از طریق آموزش و فرهنگ سازی افراد قابل پیشگیری هستند. چه خوب است از نعمت سلامتی که خداوند به ما هدیه داده است مراقبت کنیم و نه اینکه  آنقدر بیمار شویم و دنبال درمانگر خوب باشیم. ما باید کاری بکنیم که پزشکان بیشتر از آنکه به کار درمان مشغول باشند به کار آموزش و مشاوره مشغول شوند. باید این پیام منتقل شود و بهترین روش برای انتقال پیام هم از طریق رسانه ، تلویزیون و سینما است و بازیگران که محبوب مردم هستند و کلامشان نفوذ دارد و به شکل هنرمندانه این پیام را به مخاطب منتقل کند. وی با تاکید بر تاثیر گذاری هنرمندان ادامه داد: در مجموع مهم ترین هدف مجموعه ما این است که بتوانیم هنرمندان سینما و تلویزیون را نسبت به اولویت هایی که حوزه سلامت دارد دغدغه مند بکنیم. اگر ما بتوانیم برای هنرمندان این دغدغه را به وجود بیاوریم که چقدر وضعیت سلامت کشورمان بحرانی است و چقدر با کمک آن ها می توانیم کیفیت سلامت کشور و هزینه های درمان را کاهش بدهیم،  میتوانیم امیدوار باشیم در برنامه هایشان و فیلم هایشان و در تولیدات هنری خود به این موضوع و دغدغه ها بپردازند و این پیام را به مخاطب عام منتقل کنند.  
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه