سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت

داروغه‌زاده: انتظار این استقبال را از جشنواره سلامت نداشتم / جشنواره‌ای که به هنرمند دغدغه می‌دهد

دبیر جشنواره سلامت با اشاره به غافلگیری‌اش از استقبال مردم و اهالی سینما از نخستین دوره این جشنواره، مهمترین هدف خود را ایجاد دغدغه نسبت به مسائل حوزه سلامت برای هنرمندان دانست.

L0J64BreCkvB
ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره سلامت در گفت وگو با زهرا نعیمی خبرنگار خبرگزاری موج درباره شروع و استقبال مردم از این جشنواره گفت: تا به امروز جشنواره موضوعی را تجربه نکرده بودیم که در اولین حضور و شرکت خود اینگونه استقبال خوبی از آن صورت گیرد. در روز نخست جشنواره تمامی سالن ها و نشست ها پر شده است و آموزش و انجمن های بیماری های مختلف در این جشنواره به خوبی کار خود را آغاز کردند. داروغه زاده گفت: رفتار های ما گرفته شده از بینش و نگرش ماست و آن هم برگرفته از آموزشی است که به ما داده می‌شود. یکی از مهم‌ترین رسانه‌های آموزش دهنده به افراد جامعه تلویزیون و سینما است. در نتیجه اگر آموزش به درستی انجام شود در دراز مدت می تواند نگرش ما را تصحیح کند و این نگرش  به تدریج در رفتار و کنش ما تأثیر می‌گذارد و به عادت تبدیل می‌شود. وی با اشاره به رفتارهای غلط در حوزه سلامت گفت: دانش سلامت افراد جامعه ما بالا نیست. نزدیک به ۷۰ درصد مرگ و میر افراد کشور ما از ۴ بیماری  سکته قلبی، مغزی ، سرطان و حوادث است است که همگی از طریق آموزش و فرهنگ سازی افراد قابل پیشگیری هستند. چه خوب است از نعمت سلامتی که خداوند به ما هدیه داده است مراقبت کنیم و نه اینکه  آنقدر بیمار شویم و دنبال درمانگر خوب باشیم. ما باید کاری بکنیم که پزشکان بیشتر از آنکه به کار درمان مشغول باشند به کار آموزش و مشاوره مشغول شوند. باید این پیام منتقل شود و بهترین روش برای انتقال پیام هم از طریق رسانه ، تلویزیون و سینما است و بازیگران که محبوب مردم هستند و کلامشان نفوذ دارد و به شکل هنرمندانه این پیام را به مخاطب منتقل کند. وی با تاکید بر تاثیر گذاری هنرمندان ادامه داد: در مجموع مهم ترین هدف مجموعه ما این است که بتوانیم هنرمندان سینما و تلویزیون را نسبت به اولویت هایی که حوزه سلامت دارد دغدغه مند بکنیم. اگر ما بتوانیم برای هنرمندان این دغدغه را به وجود بیاوریم که چقدر وضعیت سلامت کشورمان بحرانی است و چقدر با کمک آن ها می توانیم کیفیت سلامت کشور و هزینه های درمان را کاهش بدهیم،  میتوانیم امیدوار باشیم در برنامه هایشان و فیلم هایشان و در تولیدات هنری خود به این موضوع و دغدغه ها بپردازند و این پیام را به مخاطب عام منتقل کنند.  
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه