English

اجرای تعهدات امسال بزرگراه زابل_زاهدان نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه زابل- زاهدان نیاز است تا با تخصیص هر چه سریعتر آن زمینه برای بهره برداری از ۲۰ کیلومتر باند دوم در این مسیر تا پایان سالجاری فراهم شود.

اجرای تعهدات امسال بزرگراه زابل_زاهدان نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ عطاء اله اکبری در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از عملیات ساخت بزرگراه زابل- زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در دو کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان و پاکستان، بسیاری از جاده‌های استان از جمله بخشی از مسیر زابل- زاهدان دوطرفه است، از این رو توسعه کمی و کیفی راه‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا با پیگیری‌های این اداره‌کل در افزایش اعتبارات، از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۷ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از مجموع ۲۰۰ کیلومتر مسیر زابل ـ زاهدان تاکنون ۱۴۹ کیلومتر آن دو بانده شده است، افزود: این اداره کل با وجود بدهی های کلان مالی، گرمای بی سابقه بالای ۵۰ درجه شمال استان، طوفان های شدید بیش از ۱۰۰ کیلومتر و کمبود شدید منابع آبی عملیات ساخت بزرگراه را در این محور پر تردد و ترانزیتی استان تعطیل نکرد و همچنان این پروژه در کنار سایر طرح های راه سازی استان با قوت در حال ساخت است.

اکبری با تاکید بر لزوم همدلی و همراهی مسئولین کشوری و استانی برای جبران عقب ماندگی بزرگراهی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حل موانع و مشکلات پیش رو برای توسعه بزرگراه‌های استان به ویژه در محور زابل- زاهدان برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر نیازمند اختصاص اعتبارات به ویژه از محل ماده ۵۶ قانون است تا گام‌های جدی در این مسیر برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث هر یک کیلومتر بزرگراه نیازمند اعتبار ۳۰ میلیارد تومان است ، گفت: زمان اتمام این پروژه‌ها وابسته به تامین به موقع اعتبارات است بطوری که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز محور زابل- زاهدان تا ۲ سال آینده بطور کامل دوبانده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه