English

شهید صیاد ارتش را به روحانیت پیوند زد

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش گفت: امیر سپهبد صیاد شیرازی، ارتش را به روحانیت پیوند زد و فرهنگ خوبی در این زمینه پی‌ریزی کرد.

شهید صیاد ارتش را به روحانیت پیوند زد

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز چهارشنبه ۶ مرداد در مراسم تشییع پیکر مطهر مادر شهید صیاد شیرازی که در مهدیه مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: این شهید والا مقام ارتباط نزدیکی با جامعه روحانیت داشت و آنان را به عنوان هدایتگر جامعه معرفی می‌کرد؛ از این رو توانست علاوه بر پی‌ریزی فرهنگ روحانیت با ارتش، پیوند خوبی را ایجاد کند.

وی افزود: شهیدا با ایثار و از خود گذشتگی خود حماسه آفریدند و پیروزی انقلاب را به دست آوردند؛ امروز ما در مجلس مادر شهیدی هستیم که تربیت‌یافته مکتب زینبی است و یکی از ارادتمندان حضرت زینب(س) بود.

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش با اشاره به واقعه عاشورا بیان کرد: در شب عاشورا حضرت زینب(س) خدمت امام حسین(ع) رفتند که ایشان در حال تمیز کردن شمشیر بودند و زیر لب، دنیا را مزمت می‌کردند. امام حسین(ع) از ایشان سؤال کرد: «چه شده خواهر چرا اینقدر نگرانی، حضرت جواب دادند من مضطربم و نگرانم که این همراهان فردا شما را در میدان نبرد تنها بگذارند». امام در پاسخ فرمودند: «اینان به کشته شدن در رکاب من بسیار علاقه‌مند هستند؛ جای نگرانی وجود ندارد».

پوردستان ادامه داد: هدف امام حسین(ع) از گفتن این حرف این بود که ابتدا یاران خود را به تاریخ و در مرحله بعد آنها را به عنوان الگوها و سرلوحه‌های ولایتمداری در جامعه اسلامی معرفی کند.

وی افزود: شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس، این فرهنگ یاران امام حسین(ع) را دریافت کردند و بر اساس این مکتب زندگی کردند.

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش در خصوص عملیات مرصاد گفت: در شب این عملیات در مرزها درگیری بسیاری با منافقین داشتیم این در حالی بود که منافقین از یک ظرفیت عظیم و قوی برخوردار بودند اما رزمندگان ما با فرماندهی شهید صیاد شیرازی توانستند آنها را سرکوب کرده و متفرق سازند.

پوردستان خاطرنشان کرد: منافقین پس از جنگ، در کشور عراق متمرکز شده بودند و با پشتیبانی عراق و پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا از قصر شیرین و پل ذهاب با رزمندگان نیروی ارتش، سپاه و بسیج وارد جنگ شدند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال ۸۸ ارتش ایران را یک ارتش متدین اعلام کردند که این تدین و ارتباط نزدیک با روحانیت مرهون تلاش‌های صادقانه صیاد شیرازی است.

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش بیان کرد: این شهید والا مقام، شاگردان زیادی را تربیت کرد که امروز در جای‌جای ایران مشغول خدمت هستند.

پوردستان تصریح کرد: مادر شهید صیاد شیرازی همانند صدفی بود که مرواریدی چون صیاد را پرورش داد، بنده زمانی که وارد لشگر مشهد شدم، ارتباط نزدیکی با این مادر بزرگوار داشتم و ایشان روحیاتی شبیه فرزندش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه