English

دولت برای تصویب لایحه اصلاح بودجه ۹۵ با نمایندگان توافق کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۳۹۵ در کمیسیون مذکور گفت: دولت می‌تواند با منتقدین در مورد اصلاحیه بودجه توافق و این اصلاحیه را مجددا درکمیسیون مطرح کند.

به گزارش خبرنگار مجلس خبرگزاری موج، غلامرضا تاجگردون در حاشیه نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳۰ تیرماه) مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره علت رد کلیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل‌کشور پرداخت.

وی گفت: بحثلایحه اصلاحیه بودجه در کمیسیون بودجه، یک بحثمستوفی شد و تقریبا ۴ جلسه طولانی به استماع نقطه‌نظرات مسئولان مرکز پژوهش‌ها، دولت و بانک مرکزی در این زمینه پرداختیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه نمایندگان در ارتباط با ماده ۳۵ این لایحه قانع نشدند، اظهار داشت: رای‌ نیاوردن کلیات لایحه اصلاحیه بودجه به دلیل ماده مربوط به بحثتسعیر نرخ ارز بود، خصوصاً اینکه موضوع تسعیر نرخ ارز در ۲ دولت و ۲ مجلس هم مطرح شده و رأی نیاورده است.

وی ادامه داد: در صورت تصویب کلیات لایحه اصلاحیه بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اصلاحات اساسی روی لایحه انجام می‌داد، اما با رای منفی نمایندگان این موضوع منتفی شد.

تاجگردون همچنین تصریح کرد: با توجه به عدم رأی‌آوری کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۹۵، هم‌اکنون چند راه‌حل وجود دارد، یکی این که کمیسیون برنامه و بودجه به هیات رئیسه گزارش کند و دولت هم درخواست کند موضوع در صحن مجلس مطرح شود. اگر صحن نظر کمیسیون را تایید کند موضوع منتفی است، اما در غیر این صورت لایحه به کمیسیون بر می‌گردد. حالت دیگر هم این است که دولت این درخواست را مطرح نکند و لایحه بایگانی شود.

وی در پایان گفت: حالت سوم هم این است که دولت با منتقدان و کسانی که در کمیسیون نظراتی داشتند، صحبت کرده و با همکاری هم متنی توافقی پیشنهاد کنند تا با رای دوسوم در کمیسیون برنامه و بودجه مجددا اصلاح شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه