English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شکوه قدرشناسی تهران عزادار در وداع با رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت+ فیلم و تصاویر

مردم قدرشناس تهران در صفوفی باشکوه از همان ساعات اولیه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت و اقامه نماز حاضر شدند.

شکوه قدرشناسی تهران عزادار در وداع با رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت+ فیلم و تصاویر
به گزارش خبرگزاری موج

، مردم ولایت مدار تهران از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم برای اقامه نماز و تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار "عزا عزاست امروز" به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند و بتوانند نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه کنند، دانشگاه تهران در همان دقایق اولیه مملو از جمعیت و ظرفیت داخل دانشگاه تکمیل شد و مردم برای اقامه نماز به خیابان‌های اطراف هدایت شدند.

اقامه نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان به امامت رهبر انقلاب

حضور ولی امر تا لحظاتی دیگر...

در اثنای نوای سوزناک حاج مهدی، خبر می‌آید که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زودی قرار است در جمع مردم ایران حضور یابند و بر پیکرهای شهیدان خدمت نماز اقامه کنند.

 

اقامه نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان به امامت رهبر انقلاب

 نوای حاج مهدی رسولی گریه می‌انگیزد

دقایقی بیشتر تا آغاز اقامه نماز بر پیکر شهیدان خدمت نمانده است. نوای حاج مهدی رسولی حال و هوای خاصی به دانشگاه تهران بخشیده است.

حاج مهدی رسولی اینگونه خواند: «یه عده پای حق که می‌رسه فراری‌اند، یه عده پای حق که می‌رسه فدایی‌اند».

 

مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان شهیدش در تهران

حضور ۵۰ هیات عالیرتبه خارجی در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور

 این مراسم بعد از ظهر امروز در حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد. در میان شرکت کنندگان خارجی، بیش از ۱۰ هیات در سطح سران، حدود ۲۰ هیات در سطح وزیر و مابقی در سطوح مختلف نظیر روسای پارلمان، فرستادگان ویژه و … خواهند بود.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس و معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان برای شرکت در مراسم تشییع شهدای خدمت در دانشگاه تهران حضور یافتند

اسماعیل هنیه در سخنرانی که در این مراسم داشت، گفت: مطمئنم جمهوری اسلامی ایران به راه خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهد، تا پرچم‌ توحید و پیروزی را بر فراز قدس شریف برافراشته سازیم.

 

اسماعیلی: در این ۴۵ روز کار ۴۵۰ روز را انجام می‌دهیم

رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در جمع خبرنگاران گفت: ما نه تنها در این ۴۵ روز کم نخواهیم گذاشت، بلکه تلاش می‌کنیم در این ۴۵ روز کار ۴۵۰ روز را انجام دهیم.

 

آیت الله رئیسی سبک جدید از حکمرانی و مدیریت را به یادگار گذاشت

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره اینکه مردم چه یادگاری از رئیس جمهور دارند، گفت: مردم یک سبک جدید از حکمرانی و مدیریت سطوح عالی مسئولین را از ایشان یادگار خواهند داشت و این جاودانه خواهد شد.

 

هرجا موضوع مردم بود ایشان حضور داشتند

 حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به این‌که آیت‌الله رئیسی تمام زندگی خود را وقف مردم کرده بودند، اظهار کرد: هرجا موضوع مردم بود ایشان حضور داشتند. غم و خشم ایشان به خاطر مردم و خوشحالی و خنده ایشان هم به خاطر مردم بود. ایشان ذوب در مردم بودند و بر اینکه رضایت خداوند در رضایت مردم است، کاملا واقف بودند.

 

مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان شهیدش در تهران

بیشتر بخوانید:

تصاویر هوایی از جمعیت وسیع مردم برای وداع با پیکر شهیدان خدمت در میدان انقلاب تهران + فیلم

تصاویری از تشییع باشکوه پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان توسط مردم تهران + فیلم

تشییع با شکوه شهدای خدمت در میان استقبال کم نظیر مردم قم + تصاویر

آیین وداع با پیکر «شهدای خدمت» از تبریز برگزار شد+ فیلم و تصاویر

 

مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان شهیدش در تهران

آیت‌الله شهید رئیسی نماد مدیریت تراز انقلاب اسلامی است

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما هم گفت: اگرچه از دست دادن آیت‌الله شهید رئیسی فاجعه دردناکی است، اما در نسل‌های آتی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ده‌ها و صدها و هزاران رئیسی و سلیمانی ظهور خواهند کرد.  آیت‌الله شهید رئیسی نماد مدیریت تراز انقلاب اسلامی است که با مردم بود، همراه مردم ماند و فدای مردم شد.

 

جذبه‌ای که رئیس جمهور شهید داشت باعث شد که حتی مخالفان ما نیز با این ضایعه ابراز همدردی کنند.

 سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره نقش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی شهید جمهور در ایجاد وحدت سیاسی بین مردم اظهار کرد: شخصیت آیت‌الله رئیسی از ابتدا هم وحدت‌آفرین بود، شخصیت آن شهید علاوه بر وحدت داخل کشور، دشمنان این مردم را هم به تواضع وادار کرد. شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی پس از شهادت هم همچنان در حوزه جمهوری و انقلاب اسلامی مشغول نقش‌آفرینی است، جذبه‌ای که رئیس جمهور شهید داشت باعث شد که حتی مخالفان ما نیز با این ضایعه ابراز همدردی کنند.

 

«اخلاص» مهمترین ویژگی شهید رئیسی است

 علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «اخلاص» مهمترین ویژگی شهید رئیسی است. خدمت با تمام وجود، ایمان، ولایت پذیری و شجاعت در غلبه بر نفس میراثی است که از شهید سید ابراهیم رئیسی به جای مانده است.

 

سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، گفت: نکته مثبت شخصیت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مردمی بودن و ارتباط با مردم بود. ارتباط ایشان با مردم به‌ویژه طبقه محروم و مستضعف جامعه باید برای همه افراد الگو باشد. امیدواریم همگی به این مهم توجه داشته باشیم.

 

 علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به ادامه سیاست‌های ترسیمی در حوزه سیاست خارجه تا پایان عمر دولت سیزدهم تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر یک عقلانیت راهبردی است و قطعاً در چارچوبی که توسط رهبر انقلاب اسلامی ترسیم شده، در قالب سیاست‌های عملیاتی دولت و راهبردهای وزارت امور خارجه با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح علت محبوبیت رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی را مردمی بودن، ایمان و اعتقاد عنوان و تصریح کرد: مهمترین میراثی که از شهید رئیسی به جای مانده، خدمتگزاری به مردم، اخلاص و شجاعت است که از خصوصیات ایشان بود.

 

 دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «مردمی بودن»، «ولایت‌مداری»، «خستگی ناپذیری» و «افتادگی» را از مهمترین خصلت‌های شهید سید ابراهیم رئیسی عنوان کرد.

 علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور پیشین گفت: بزرگ‌ترین میراث شهیدان سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نام نیکی است که به جای گذاشته و راه و روش خدمت اخلاص گونه و خدا پسندانه این عزیزان است. اخلاص، صداقت، خدمت به خلق و شور در عبادت میراثی است که از شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان به جای مانده است.

 

اقامه نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان به امامت رهبر انقلاب

گروه‌های عزاداری هم با نواختن طبل و سنج و برافراشتن پرچم امام رضا(ع) و امام حسین (ع) در مسیر مراسم تشییع حضور داشتند و موکب‌های چایخانه امام رضا(ع) از عزاداران پذیرایی می‌کردند.

شهید جمهور، امروز آخرین سفر استانی خود را بر روی دست مردمان کشورش در تهران پشت سر گذاشت تا پیکر پاکش در جوار مولای هشتم شیعیان در خانه ابدی آرام گیرد.

هم‌چنین خدمات و فوریت‌های پزشکی به عزاداران تهرانی در مراسم تشییع شهید جمهور و همراهانش  پیش‌بینی شده بود.

با رسیدن زمان اذان ظهر تعدادی از نمازگزاران در گوشه ای از خیابان نماز جماعت خواندند.

پرچم یا فاطمه زهرا(س) همزمان با ورود پیکر شهدا به محدوده میدان آزادی برافراشته شد.

 

مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان شهیدش در تهران

با گذشت بیش از ۶ ساعت از شروع مراسم تشییع شهدای خدمت و در حالی که همچنان خیابان منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت بود پیکر پاک شهدای خدمت به میدان آزادی رسید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت تاکید کردند که سید محرومان در سیلی از عشق و قدردانی ملت وفادار ایران بدرقه شد.

 

 

بیشتر بخوانید:

محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

وداع با پیکر شهدای خدمت در مصلای امام خمینی (ره) تهران _۲

وداع با پیکر شهدای خدمت در مصلای امام خمینی (ره) تهران-1

تهران در سوگ شهادت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم

تشییع پیکر رییس جمهور و یارانش در قم

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه