English

رئیس جمهور در جمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه:

هرگاه بر اساس عقلانیت انقلابی عمل کردیم، موفق شدیم

رئیس جمهور گفت: هرگاه براساس عقلانیت انقلابی عمل کردیم موفق شدیم اما وقتی قصد استفاده از رویکردهای شرقی و غربی کشور و یا براساس خوش‌آمد آنها عمل شد، موفق نبودیم.

هرگاه بر اساس عقلانیت انقلابی عمل کردیم، موفق شدیم
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز در جریان سفر اعضای دولت به قم در جمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه، با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت ، اظهار کرد: دغدغه طلاب و علما جدا از دغدغه مردم و جوانان نیست و ما در دولت به این دغدغه هایی که بیان شد، توجه می کنیم. 

وی ادامه داد: اساس کرامت انسان این است که تلاش کند با فکر، عمل و اخلاق خود را بسازد و جامعه براساس آموزه های دینی برپا کند و جز خدا نطلبد. پرچمی که امام (ره) برافراشت امروز به دست رهبری انقلاب است. پرچمی که حوزه علمیه برداشت، پرچم توجه به کارآمدی دین در اداره زندگی انسان معاصر بود و اینکه دین می تواند به همه سوالات انسان پاسخگو باشد. فقه جعفری مبتنی بر اجتهاد تمدن ساز بوده و می تواند پاسخگوی همه سوالات انسان باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه  اهداف بلند امام و رهبری و شهدا کاملا دست یافتنی است، تصریح کرد: اما نگاه جامع امام و رهبری و شهدا با نگاه های متفاوت در این دوران دچار مشکلاتی شد نه در ایده بلکه در اجرا. این نگاه که می توانیم مبتنی بر باورهای دینی و سرمایه های کشور است و الگو شدن برای جهان اسلام، با نگاه وادادگی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی همراه شد و موجب مشکلاتی شد. هرجا براساس رهنمودهای دینی و امام عمل کردیم، موفق شدیم. هرگاه براساس عقلانیت انقلابی عمل کردیم موفق شدیم اما وقتی  خواستند با رویکردهای شرقی و غربی کشور را اداره کنند یا براساس خوش‌آمد آنها عمل کنند، موفق نشدیم. توجه به اصولی که حوزه بر آن پافشاری می کند، موجب موفقیت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه