English

۹۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سمنان اختصاص می‌یابد

معاون هماهنگی در امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ما در آستانه سفر دوم ریاست محترم جمهوری هستیم و در سفر دوم برای پروژه‌های با پیشرفت بالا اعتباری بالغ بر 9300 میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که در سفر دوم تخصیص اعتبار پیدا کند.

9300 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سمنان اختصاص می‌یابد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، در آستانه سفر رییس جمهور به استان سمنان چهارمین تور رسانه ای به همت شورای اطلاع رسانی دولت با حضور اصحاب رسانه با سفر به این استان برگزار شد.در این رابطه؛ محمد حمیدی معاون هماهنگی در امور عمرانی استاندار سمنان  اظهار کرد: ما در آستانه سفر دوم ریاست جمهوری هستیم. سیلوی 100 هزار تُنی گرمسار در دولت قبل با اعتبار بانک توسعه اسلامی آغاز به کار کرد و به پیشرفت پروژه بالای 90 درصد رسید.

حمیدی تصریح کرد: در سفر اول اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان به پروژه اختصاص پیدا کرد. به خاطر بلاتکلیفی مدیریت صاحب پروژه که بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک جهانی است؛ نیاز است که با دستور ویژه ریاست محترم جمهوری، این پروژه تعیین تکلیف شده و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این پروژه 100 هزار تُن ظرفیت ذخیره گندم دارد که به عنوان پشتیبان کلان شهر تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد گفت: ذخیره گندم این پروژه در مواقع اضطراری و پدافند غیرعامل مورد استفاده است. 

پروژه های عمرانی استان سمنان

معاون هماهنگی در امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: ما در سفر اول 137 مصوبه ریاست محترم جمهوری داشتیم که با اعتباری بالغ بر 3279 میلیارد تومان در حوزه عمرانی، 8 هزار میلیارد تومان در حوزه تسهیلات و اقتصادی بود که در فاصله سفر اول تا دوم بیش از 106 درصد این اعتبار را جذب کردیم که جزو استان‌های پیشرو در جذب اعتبارات سفر اول بودیم که پروژه‌های زیادی را به اتمام رساندیم.

وی ادامه داد: از 137 مصوبه 26 مصوبه کاملاً اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است. 86 مصوبه در حال اجرا بوده و 25 مصوبه نیز در دست پیگیری است که این خلاصه سفر اول است. در سفر دوم نیز با توجه به اینکه 555 پروژه نیمه تمام در کل استان داریم و اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که این پروژه‌ها به اتمام برسد در سفر دوم برای پروژه‌های با پیشرفت بالا اعتباری بالغ بر 9300 میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که در سفر دوم تخصیص اعتبار پیدا کند.

حمیدی خاطرنشان کرد: 7160 میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده شده تا بخش عظیمی از این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم. تعداد 467 ریز پروژه در سفر اول تخصیص اعتبار داده شد که 208 پروژه به بهره‌برداری رسید و مابقی نیز درحال کار است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های استان سمنان گفت: مهم‌ترین پروژه‌های استان سمنان که به صورت راهبردی در مصوبات سفر اول بوده و در سفر دوم نیز گنجانده شده است به شرح ذیل است: استان سمنان با توجه به گستردگی جغرافیایی موضوع راه و آب است و بیشترین اعتبارات نیز در سفر اول و دوم در همین دو موضوع هزینه شده است و حوزه سوم نیز بهداشت و درمان است.

معاون هماهنگی در امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: ما در سفر اول با تخصیص اعتباراتی که انجام شد بخش سرطان بیمارستان کوثر سمنان به بهره‌برداری می‌رسد. بخش توسعه و سرطان بیمارستان شاهرود با اعتبار بالایی به بهره‌برداری خواهد رسید. بیمارستان میامی با اعتبارات سفر اول به بهره‌برداری می‌رسد. ما در حوزه راه‌ها بزرگترین پروژه، یک مگاپروژه است پروژه حرم تا حرم است که این پروژه در سه فاز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: یک فاز گرمسار تا آرادان است که ادامه بزرگراه قم – مشهد تا آرادان و فاز دوم آرادان تا سرخه و فاز سوم نیز سرخه تا سمنان است. امروز 35 کیلومتر از فاز وسط با اعتبارات 600 میلیارد تومان در دوباند و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که 70 کیلومتر به صورت رفت و برگشت می‌شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: موضوع تأمین آب سمنان، تأمین آب شاهرود و جاده دامغان ـ جندق ـ معلمان که جاده بسیار خطرناکی است و یکی از پروژه‌های محوری ما است. جاده میامی به سمت جاجرم، جاده چاه جام به سمت بیارجمند، جاده سمنان ـ فیروزکوه که بسیار اولویت ما است که ترافیک ترانزیت خودروهای سنگین را از مرکز کشور به سمت شمال و از سمت جاده فیروکوه داریم که با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان که در سفر دوم پیش‌بینی شده است به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به موضوع جاده‌ها گفت: موضوع چهاربانده شدن جاده دامغان به گلوگاه و دامغان به سمت ساری دردستور کار قرار دارد که اعتبارات خوبی نیز برای آن دیده شده است. 

 

بیشتر بخوانید:

۵۰ درصد واحدهای راکد استان سمنان در دولت سیزدهم احیا شدند

۴۷ میلیارد تومان برای رفع یکی از نقاط حادثه‌خیز جاده گرمسار-مشهد

 

سمنان در جستجوی آب پایدار؛ تلاش برای رهایی از خشکسالی ۱۸ ساله

رئیس جمهور پنجشنبه به استان سمنان می رود/کمبود نیروی کارگری اصلی ترین دغدغه استان

پروژه های عمرانی استان سمنان

 

حمیدی گفت: یکی از پروژه‌های مهم، بحث آبرسانی گرمسار از سد نمرود است که این آبرسانی در چند مرحله اجرا می‌شود و 24 کیلومتر از این پروژه در استان سمنان و 55 کیلومتر در استان تهران قرار دارد. این پروژه در استان سمنان تمام شده و آماده بهره‌برداری است. ساختار خاک به گونه‌ای است که آب از کف رودخانه،EC آن بالامی‌رود و برای این آب، لوله گذاشتیم که به جای اینکه در کف رودخانه حرکت کند در لوله حرکت کند که آب دوباره از لحاظ املاح خاکی آلوده نشود.

معاون هماهنگی در امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: ما در سفر دوم 124 مصوبه در قالب 7160 میلیارد تومان پیش‌بینی شده تا به تصویب دولت برسد. 

وی گفت: 208 پروژه از پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری رسید که مابقی پروژه‌ها نیز افزایش پیشرفت فیزیکی داشتند که با افزایش قیمت‌ها، این پروژه‌ها به بهره‌برداری نرسید. 

حمیدی با اشاره به پروژه‌های دور دوم سفر خاطرنشان کرد: در دوره دوم سفر پیش‌بینی است 7160 میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی پیش‌بینی شده است و بیشترین اعتبار نیز در موضوع آب و راه و بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به موضوع مسکن گفت: ما در مسکن، تعهدی که ما برای کل 4 سال داشتیم 59139 واحد در کل استان سمنان به علاوه شهر ایوانکی بوده است که شهر جدید ایوانکی تعداد 36 هزار واحد در آنجا سرریز جمعیت تهران است. متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند 114361 نفر است اما از این تعداد 80618 واجد شرایط سه شرط هستند که شرط چهارم که سکونت است بررسی نشده است. 

حمیدی ادامه داد: از این تعداد 24917 نفر واجد 4 شرایط هستند که تکلیف ما این است که برای آنها زمین تأمین کنیم. این موارد وضع موجود و نه تعهد ما است! یعنی ما در کل استان، تأمین زمین برای تمامی کسانی که واجد شرایط بوده و ثبت‌نام کردند و پول واریز کردند زمین تأمین شده و در حال واگذاری است.

معاون هماهنگی در امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ما حدود 20500 واحد درحال انجام در کل استان داریم و مشکل خاصی نیز در این حوزه وجود ندارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه