English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با خبرگزاری موج:

قانون از افشاکنندگان فساد حمایت می­‌کند/پیگیری پرونده دبش در قوه قضائیه

شهبازی با تأکید بر پشتیبانی قوه قضائیه از کسانی که فسادها را افشا می­‌کنند، گفت: برخلاف گذشته دیگر مشکلی برای افشاکنندگان رخ نخواهد داد و اکنون آنها حاشیه امن دارند.

قانون از افشاکنندگان فساد حمایت می­‌کند/پیگیری پرونده دبش در قوه قضائیه

علیرضا شهبازی درباره قانون «حمایت از گزارشگران فساد» که در زمستان سال 1402 به تصویب مجلس رسید، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: این قانون که از آن با نام سوت­زنی هم یاد می­ شود مشکلاتی که پس از افشای فسادهای اقتصادی دامن افشاکننده را می­ گرفت، مرتفع کرد. براین اساس اکنون مردم می ­توانند با پشتوانه قضائی که از آن برخوردار هستند، اگر فسادی را در جایی مشاهده کردند، اعلام کنند. این برخلاف روال گذشته بود که همواره مشکلاتی برای افشاکنندگان رخ می­ داد اما سال 1402 خلاء قانونی مذکور برطرف شد و چون ضمانت ­اجرایی وجود دارد دیگر مشکلی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده­ای در قوه قضائیه برای تخلف مالی که برند چای دبش انجام داده، تشکیل شده و در حال بررسی است. سایر مواردی هم که فساد مالی آنها افشا شد، به همین طریق در حال پیگیری است.

 

بیشتر بخوانید:

قبل از افشای پرونده چای دبش، مجلس ورود کرده بود/منتظریم دستگاه‌های متولی اقدام کنند

چای داغ بیست ساله که خستگی را به جان مردم نشاند/نامه رضائیان به دادستان املش اسرار چای دبش را افشا کرد+تصویر نامه

 

نماینده شهر نهاوند درباره گزارش وزیر اقتصاد در خصوص «رکورد سرمایه­ گذاری در دولت سیزدهم» خاطر نشان کرد: صحت و سقم و آمار این گزارش باید از خود وزیر پیگیری شود ولی واقعیت این است که ما در مسئله سرمایه­ گذاری مشکلات زیادی داریم که این موضوع تأثیر منفی­ اش را بر بحث «حمایت از تولید» نیز می­ گذارد. البته قطعا سرمایه­ گذاری­ ها بیشتر شده ولی توقع ما فراتر از این ارقام است و من نمی­دانم منظور وزیر از رکورد سرمایه گذاری چه چیزی است!

علیرضا شهبازی تصریح کرد: در بحث سرمایه ­گذاری دولت و کل نظام باید تشویق ­کننده باید تا شعار رهبری در سال جدید اجرایی شود. اما نبود احساس مسئولیت در بین برخی مدیران مانع تحقق این مسائل می­ شود. باید افرادی در راس کار قرار بگیرند تا بتوانند موانعی که سازمان­هایی مانند تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و یا بانک­ها بر سر راه تولیدکننده و سرمایه ­گذار می­گذارند، برطرف سازنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه