English

فرمانده کل نیروهای مسلح:

رژیم صهیونیستی با حداکثر قدرت و در کمترین زمان، هدف انتقام قرار می‌گیرد

فرمانده کل نیروهای مسلح گفت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی، اگرچه اقدامی از سر استیصال است، اما بدون پاسخ نخواهد بود و دشمن را پشیمان می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی با حداکثر قدرت و در کمترین زمان، هدف انتقام قرار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری موج

، فرمانده کل نیروهای مسلح گفت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی اگرچه اقدامی از سر استیصال است، اما بدون پاسخ نخواهد بود. دشمن را پشیمان می‌کنیم، اما از سردار سلیمانی و سردار زاهدی یاد گرفته‌ایم که تدبیر، نوع و محل عملیات را ما مشخص کنیم و ابتکار عمل در دست ما باشد؛ بنابراین عملیات انتقام با حداکثر ضربه به رژیم صهیونیستی است و این انتقام در زمان مناسب انجام خواهد شد.

سرلشکر علی باقری، صبح  شنبه ۱۸ فروردین در مراسم تشییع سردار شهید محمدرضا زاهدی در اصفهان، اظهار کرد: مرور دوران ننگین ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی نشان‌‌دهنده دو دوره مشخص است؛ دوره اول فراز و اوج‌گیری و دوره دوم زوال و افول. این رژیم با کمک آمریکا و اروپا قدرت گرفت. اگر انقلاب اسلامی نبود، توطئه استکبار برای تغییر جهان اسلام شکل می‌گرفت، اما افول این رژیم با انقلاب اسلامی آغاز شد، امام راحل روز قدس را برای بیان احساسات خالصانه ملل مسلمان قرار دادند و فرمودند کافی است هر یک از مسلمانان با سطل آبی بیایند و این رژیم را به مدیترانه بریزند و از همان روز، سرنوشت خاورمیانه تغییر کرد.

وی افزود: در زمان فرماندهی مقام معظم رهبری و با شکل‌گیری سپاه قدس روال تغییر کرده و مقاومت اسلامی جان تازه‌ای گرفت. جریان‌های بیجان و غیراسلامی به حاشیه رفتند و جریان‌های اصیل اسلامی مانند حزب‌الله و حماس به میدان آمده و روز‌به‌روز بر قدرت آنها افزوده شده و عملیات طوفان‌الاقصی به‌عنوان عملیاتی تعیین‌کننده در مهر ماه گذشته بخش کوچکی از کوه یخ قدرت مقاومت را نمایان کرد؛ عملیاتی عظیم با بیش از هزار رزمنده که سال‌ها در یک باریکه محاصره بودند، این‌ها به دشمن تا بن دندان مسلح یورش برده و این‌چنین شکست عظیمی را به او تحمیل کردند. دشمنی که اساس و بنیان او بر قدرت نظامی، اطلاعاتی و تسلیحاتی شکل گرفته است.

فرمانده کل نیروهای مسلح ادامه داد: سرزمین غزه جایی کوچک در ابعاد ۴۰ کیلومتر در ۱۰ کیلومتر است. مردم و رزمندگان این منطقه ۱۶ سال در محاصره بودند، رهبران مقاومت ترور و مناطق آن‌ها گاه به گاه بمباران شدند و در چنین شرایطی رزمندگان با حفر تونل‌های زیرزمینی عملیات نظامی بزرگی را طرح‌ریزی کردند. رژیمی که به‌دنبال سرزمین بزرگ نیل تا فرات بود، یعنی ۶ کشور حداقل سرزمین مورد ادعای آنها بوده، امروز ۶ ماه است که گرفتار نبرد در یک باریکه شده و در باتلاق غزه گرفتار شده و راه پیش و پس ندارد. آیا پاسخ عملیات نظامی، کشتن زنان و کودکان، حمله به بیمارستان و مساجد و دچار کردن مردم به قحطی آب و برق است؟ این روش نبرد صهیونیست‌هاست که حقوق بشر غربی را به رخ دنیا کشیده و معلوم کرد مدینه فاضله غربی چیست، می‌گفتند اسرائیل نمونه دموکراسی در خاورمیانه است و این دموکراسی آمریکایی و صهیونیستی است، آنها که در جهان نسبت به ماهیت آمریکا، اروپا و اسرائیل تردید داشتند، همه چیز را فهمیده‌اند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها بعد از ۶ ماه بمباران غزه به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده‌اند، تصریح کرد: آن‌ها گفتند رزمندگان حماس را از بین می‌بریم، فرماندهانشان را ترور می‌کنیم، تشکیلات حماس را نابود می‌کنیم و با بیرون راندن مردم در آن سرزمین مستقر می‌شویم، اما امروز به هیچ‌یک از این اهداف نرسیدند. در مقابل رزمندگان حماس امروز اعلام می‌کنند، بخش اعظم توان خود را حفظ کرده‌ایم، دیروز بعد از ۱۸۲ روز مبارزه، موشک و راکت به اراضی اشغالی شلیک کردند.

وی افزود: پایان درگیری غزه روشن است، شکست صهیونیست‌ها قطعی است، آنها در بحرانی فرو رفته‌اند که خروج از آن خود بحرانی بزرگ‌تر است، جریانات داخل صهیونیست‌ها را ببینید، مردم هر روز مقابل دفتر نتانیاهو تجمع دارند، سربازان فرار می‌کنند و حاضر به شرکت در جنگ‌ نیستند، بخش زیادی از مردم از کشور رفته‌اند، اقتصاد این حکومت از بین رفته و دوام آن امکان‌پذیر نیست. با وجود حمایت‌های آمریکا و انگلیس و اروپای دروغگو و ریاکار، پای صهیونیست‌ها به دادگاه لاهه باز شده و در شورای امنیت، آمریکا نتوانست قطعنامه آخر را علیه اسرائیل وتو کند، مردم جهان آگاه شده‌اند و آبرویی برای این حکومت نمانده و این از برکات خون شهدا و ایستادگی مردم غزه است.

فرمانده کل نیروهای مسلح ادامه داد: چنین مقاومتی را کسی باور نمی‌کند و این ایستادگی به هیچ ذهنی خطور نمی‌کرد که با وجود آن همه رسانه و خبرنگار حتی یک بار شاهد گلایه و اظهار ناراحتی این مردم نباشیم، این برکت خون شهدا و دمیده شدن روح امام و انقلاب در مقاومت منطقه است و این آتش تمامی ندارد، نبرد طوفان‌الاقصی این آتش را ابدی کرده و تا اضمحلال این رژیم ادامه خواهد داشت.

باقری با اشاره به طرحی که استکبار جهانی تهیه کرده بود که جهان اسلام را با ایجاد یک نمایندگی تام‌الاختیار در این سرزمین مقدس از هم بپاشد و بتواند منطقه راهبردی غرب آسیا را در اختیار بگیرد و با مزایای آن حکومت خود بر دنیا را همیشگی کند، گفت: با تلاش رزمندگان محور مقاومت این ورق برگشت، این منحنی معکوس  و روند ضعف و افول رژیم در پیش گرفته شد.

این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هر آنچه امروز انجام می‌دهد، از سر انفعال و در سراشیبی سقوط است. این عملیات‌ها تنها کاری است که از سر ناچاری و ناتوانی از دست او برمی‌آید. آن‌ها در این برهه دست به دیوانگی می‌زنند؛ حمله به کنسولگری به‌عنوان محل دارای مصونیت سیاسی طبق قوانین بین‌الملل، جز خودزنی، خودکشی و دیوانگی چیزی نیست، اما این کار را کردند و این‌طور نیست که این عملیات‌ها از یک طرح نظامی دقیق ناشی شود، بلکه عملیات‌های کوری هستند که از سر استیصال انجام می‌شود.

وی افزود: ما شهیدان بزرگی را از دست دادیم، اما برکت خون این شهدا باعث سرعت‌گیری افول رژیم صهیونیستی خواهد شد. آمریکا بیش از همه در این حوادث سهیم است، چه بپذیرد و چه تکذیب کند، مسئولیت حادثه دمشق با آمریکاست و باید نسبت به آن پاسخگو باشد. تکلیف شهدای ما روشن است، آنها مؤمنان واقعی بودند که با ایمان به دین مبین اسلام پیامبر و اهل بیت(ع) هجرت و جهاد کردند. شهید بزرگوار سرلشکر زاهدی، ۱۳ سال از عمر خود را در سه مقطع در حاشیه قدس به سر برد، دوری از خانواده، زندگی امنیتی و سختی جهاد را تحمل کرد، اما ایستاد و امروز بالاترین درجه را نزد پروردگار دارد که بی‌شک وعده خدا حق است. شهید زاهدی در روز شهادت امیرالمؤمنین(ع) به دست شقی‌ترین مردم به شهادت رسیدند و اصفهان به‌عنوان مهد تمدن، ایثار و شهادت، شهید بزرگ دیگری تقدیم کرد.

سرلشکر باقری به سابقه سردار زاهدی اشاره و بیان کرد: ایشان از اولین روزهای درگیری در کردستان در جبهه غرب حضور داشت، حضور ۹ ماهه در خط شیر و دارخوین، فرماندهی در عملیات فرماندهی کل قوا و حضور در ادامه عملیات‌ها، آن هم علی‌رغم مجروحیت سخت، فرماندهی در عملیات‌های ثامن‌الائمه و طریق‌القدس و بعد از آن عملیات به عملیات در لشکر مقدس امام حسین(ع) شانه‌به‌شانه شهید ردانی‌پور و شهید خرازی ایستاد و بعد از جنگ هم فرماندهی و مسئولیت‌های بزرگی را از جمله فرماندهی نیروی زمینی سپاه برعهده گرفت، اما از سرتواضع و وظیفه‌گرایی حاضر شد در سمتی پایین‌تر به‌عنوان همرزم و زیردست دیگر فرماندهان از جمله سردار سلیمانی در سپاه قدس فعالیت کند و در سه مقطع در این سپاه با دشمن مبارزه کردند. سردار زاهدی فرماندهی با تدبیر، شجاع، بزرگ، اهل قرآن و یک استراتژیست تمام عیار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه