English

امیرعبداللهیان با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفتگوی تلفنی کرد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات میدانی وسیاسی فلسطین و غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفتگوی تلفنی کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین  در این گفت‌وگو، ضمن ابلاغ‌ سلام‌های گرم‌ خود به امام خامنه ای و رییس جمهوری اسلامی ایران و  تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، آخرین وضعیت تحولات سیاسی و میدانی در فلسطین و غزه را تشریح کرد.

زیاد نخاله قدرت و توان و روحیه برتر مقاومت را پس از گذشت حدود شش ماه از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه عالی توصیف کرد و از تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تلاش های دکتر رییسی در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین تقدیر کرد. 

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، وحدت و انسجام میدانی میان گروه‌های مقاومت فلسطینی را رمز موفقیت و پیروزی ملت فلسطین در برابر ماشین کشتار دشمن صهیونیستی دانست و تاکید کرد؛ هماهنگی میان گروه‌های فلسطینی بویژه میان حماس و جهاد اسلامی در حمایت از اهداف ملی فلسطینی در مذاکرات سیاسی نیز نمود بارزی دارد. 

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو ایستادگی تاریخی مردم و مقاومت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را مورد تجلیل قرار داد و آقای زیاد نخاله را در جریان آخرین رایزنی‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در خمایت فلسطین قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر ضرورت اقدام فوری نهادهای مسوول بین‌المللی در توقف کشتار مردم بی‌پناه و زنان و کودکان غزه و کرانه باختری و ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای کلیه ساکنان غزه در همه مناطق تاکید کرد.

امیر عبداللهیان افزود: تحولات شش ماه اخیر غزه، ماهیت ضدبشری صهیونیست ها و حمایت کاخ سفید از نسل کشی را برای نسل جوان و مردم جهان بخوبی به نمایش گذاشت. جهان به روشنی فهمید که دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان بازیچه سیاسی غرب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه