English

آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین در دریای عمان آغاز شد.

آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین
به گزارش خبرگزاری موج

،  رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین که به منظور حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام می‌شود مرحله اصلی آن امروز سه شنبه آغاز شد و تا روز جمعه ادامه دارد.

در این رزمایش، یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری سطحی، زیر سطحی و پروازی کشورهای چین و روسیه شرکت دارند همچنین و نمایندگانی از کشورهای عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.

 

بیشتر بخوانید:

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ از امشب شروع می‌شود

 

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

شایان ذکر است یگان‌های از نیروی دریایی سپاه به استعداد ده فروند شناور سبک و سنگین ۴۲۰ نفر نیرو رزمی پشتیبانی و دو فروند بالگرد در این رزمایش مشترک شرکت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه