English

رئیس جمهور در نشست مجمع GECF :

سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای حضور در پروژه‌های انرژی‌ ایران اقدام کنند

رئیس دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و اعضای مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز برای حضور در پروژه‌های انرژی‌ و گاز ایران دعوت کرد.

سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای حضور در پروژه‌های انرژی‌ ایران اقدام کنند
به گزارش خبرگزاری موج

، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ در هفتمین نشست سران مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر با تشکر از دولت قطر به عنوان رئیس دوره گذشته و تبریک به رئیس جمهور الجزایر به خاطر ریاست و میزبانی مناسب در این دوره، راهبرد منطقه ای ایران را مبتنی بر افزایش تولید و صادرات گاز و دسترسی هر چه بیشتر ملت های منطقه به این انرژی پاک عنوان و اظهار کرد: ایران قصد دارد با توسعه همکاری ها دو و چندجانبه در بازار جهانی گاز نقشی متناسب با ظرفیت‌های خود پیدا کند.

وی ادامه داد: ما آمادگی تبدیل شدن به هاب انرژی و همچنین مسیری امن برای توزیع و ترانزیت گاز بین تولیدکنندگان و بازارهای مصرف را داریم از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کشورهای عضو GECF برای حضور در پروژه های بخش انرژی و گاز ایران دعوت می‌کنم. ظرفیت‌های ایجادشده در صنعت گاز ایران زمینه مناسبی برای همکاری کشورهای عضو GECF در حوزه بالادستی و پایین دستی گاز طبیعی و تجات آن نیز ایجاد کرده است.

رئیس قوه مجریه هم‌چنین عنوان کرد: در حوزه‌های علمی و بهره‌مندی از فناوری‌های دانش‌بنیان نیز مایلم اشاره کنم که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، می‌توانند در تعامل با کشورهای عضو مجمع و در قالب مدل‌های جدید، مشارکت ­و نمونه‌های موفقی را خلق کنند. بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عضو مجمع دعوت می‌کند، برای تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه استخراج، فرآوری، انتقال و تجارت گاز و فنآوری‌های مرتبط، همکاری‌های نظام‌مندی را برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در صنعت گاز آغاز کنند.

وی در ادامه پیشنهاد کرد: برای برخورداری همه اعضاء از ظرفیت‌های یکدیگر، دبیرخانه مجمع، سازوکاری برای تبادل دانش فنی و تجربیات کشورهای عضو در صنعت گاز را به کار گیرد.

رئیسی در ابتدای صحبت‌های خود به جنگ در فلسطین اشاره و اظهار کرد: امروز فلسطین موضوع مهم جهان اسلام و بشریت است. نظام سلطه غربی که بر پایه استعمار ملت‌ها شکل گرفت امروز از همیشه ضعیف‌تر و تهی از معنا شده است.

وی در ادامه یادآور شد: تاسیس رژیم صهیونیستی پروژه استعماری برای حفظ سلطه و نفوذ غرب در منطقه ما بود اما به برکت مقاومت فلسطین ستون‌های شیشه‌ای آن فرو ریخته است. جنگ کنونی در فلسطین، رویارویی محور شرارت در برابر محور شرافت است و کسانی که امروز در قبال جنایت صهیونیست‌ها سکوت می‌کنند بدانند که بدون تردید فردا سیلی سختی خواهند خورد. امروز فلسطین معیار انسانیت، اخلاق و وجدان جامعه بشری است.

رئیسی همچنین بیان کرد: امروز شورای امنیت سازمان ملل به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ، در برقراری آتش‌بس ناتوان مانده است. آمریکا با حمایت همه‌جانبه از تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی سنگ‌تمام گذاشته است. آمریکا و اروپا اگر واقعا به دنبال صلح و امنیت جهانی هستند باید دست از دروغ و ریاکاری بردارند و کشتار مردم فلسطین را متوقف کنند.

وی با اشاره به این‌که «امروز فریادهای عدالت‌خواهی به نفع مردم مظلوم غزه از سراسر جهان از آمریکای لاتین تا آفریقا و اروپا بلند است»، افزود: فاجعه قتل‌عام ده‌ها تن از مردم مظلوم و گرسنه که برای تهیه غذا تجمع کرده بودند، ولی با حملات عامدانه ارتش تروریستی اسرائیل به خاک و خون کشیده شدند غیر قابل تحمل و نیازمند برخوردی بازدارنده و بین‌المللی است. اکنون نزدیک ۵ ماه است که آزادی خواهان جهان بدون توقف در کشورهای مختلف در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و در اعتراض به حمایت های آمریکا از این رژیم در خیابان ها پایداری و استقامت کرده و ناامید نشده‌اند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: فریاد مستمر و خستگی‌ناپذیر آنان این است که کودک‌کشی را متوقف کنید. دست از محاصره مردم غزه بردارید. آب، غذا و دارو را به روی مردم مظلوم غزه نبندید؛ اقدام ضد حقوق بشری بمباران بیمارستان ها را متوقف کنید. از حمله به مراکز امدادرسانی بین‌المللی و دفاتر سازمان ملل و صلیب سرخ خودداری کنید. خبرنگاران را نکشید. بدانید که صدای ملت مظلوم و مقتدر فلسطین خاموش‌نشدنی است.

وی در ادامه گفت: اینجانب به نمایندگی از ملت قهرمان ایران از برادران عزیزم در سراسر جبهه مقاومت به خصوص حماس و جهاد اسلامی و همچنین حزب الله سرافراز لبنان و سلحشوران یمن و هر انسان آزاده ای که شجاعانه مواضع شرافت‌مندانه‌ای در برابر جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها و کشتار وحشیانه مردم غزه اتخاذ کرده صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. رژیم اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و ملت فلسطین اثبات کرده خون بر شمشیر پیروز است.

رئیسی با اشاره به پیشنهادات جمهوری اسلامی درباره جنگ غزه، تاکید کرد: آتش‌بس فوری غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه باید انجام شود. جنایت‌های ارتکابی اسرائیل و آمریکا و حامیان آنها در دادگاه صلاحیت‌دار بین‌المللی مورد رسیدگی قرار بگیرد. همچنین رژیم صهیونیستی باید مورد تحریم جهانی قرار بگیرد. قطع کامل روابط پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی کمترین توقع از ملت ها و دولت‌هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه