English

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری موج :

روایت مصباحی‌مقدم از ضعف بزرگ احزاب در کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم‌ توجه احزاب به کادرسازی را یکی از ضعف‌های بزرگ آنها عنوان کرد، گفت: در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات کشور در بحث مدیریتی برطرف می‌شود.

 روایت مصباحی‌مقدم از ضعف  بزرگ احزاب در کشور

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره فعالیت احزاب در کشور، اظهار کرد: در ساختار سیاسی کشور  یک کاستی وجود دارد که آن نبود احزاب فراگیر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 130 حزب در کشور وجود دارد که این آمار خوب و خوشحال‌کننده‌ای نیست، خاطرنشان کرد: اگر احزاب در سراسر کشور در قالب دو یا سه حزب باشد می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

مصباحی‌مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدد احزاب هیچ فایده‌ای ندارد، بیان کرد: شاهد این هستیم که درصد بالایی از این احزاب در طول سال و بین دو انتخابات هیچ‌گونه فعالیتی ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان اینکه فعالیت احزاب باید دائمی، فعال و پویا باشند، گفت: کادرسازی یکی از کارهایی است که باید توسط احزاب انجام شود.

وی تربیت نیروهای فرهیخته و توانمند را یکی از وظایف احزاب عنوان کرد و افزود: احزاب باید با کادرسازی نیروهای متخصص برای وزارتخانه‌ها، مدیران، معاونین و مجلس تربیت کنند.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: زمانی‌که رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود و می‌خواهد دولت تشکیل دهد آن زمان به‌دنبال لیستی از افراد برای کابینه خود هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان اینکه این موضوع یکی از ضعف‌های بزرگ احزاب است، گفت: با انجام این کار بسیاری از مشکلات کشور در بحث مدیریتی برطرف می‌شود.

به گفته مسئولین وزارت کشور در سطح ملی و استانی 103 حزب در کشور فعالیت می‌کند و در دو سال گذشته بیست حزب به احزاب کشور اضافه شده است و هیچ حزب و پرونده حزبی هم ابطال نشده است.

اعلام شده از ابتدای تشکیل کمیسیون ماده 10 احزاب، 230 حزب مجوز گرفته‌اند که حدود یک چهارم احزاب فعال و نیمه‌فعالند و البته صرفاً فعالیتشان به دوره انتخابات محدود نمی‌شود.

فعالیت های احزاب در کشور با انتقادات بسیاری روبرو است و برخی آنها را جناح های شب انتخاباتی مینامند.

وی در خصوص حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، اظهارداشت: راهپیمایی ۲۲بهمن از دو وجه حائز اهمیت بود، نخست مردم با حضور خود به دشمنان نشان دادند که پیش بینی هایشان برای تحقق عدم حضور مردم نادرست است و مردم نیز بی تفاوت به مسائل ملی نیستند.

مصباحی مقدم در خصوص وظایف مجلس خبرگان ، خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان دارای دو وظیفه اساسی است که یکی تعیین رهبری در صورت فقدان رهبری که انشاالله طول عمر شریف حضرت آقا تا ظهور حضرت مهدی (عج) باشد و نیازی به اینکه رهبری تعیین کنند نباشد و دیگری نظارت بر بقای شرایط رهبری است.

وی بیان کرد: مجلس خبرگان به ایفای نقش به آن معنای خاص نرسیده است البته نظارت بر رهبری را دارد و شش ماه یک بار هم جلسه برگزار می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: البته اعضای خبرگان به این وظیفه خود بسنده نکرده  بلکه بنا به انتظار مقام معظم رهبری  یک کارگروه اندیشه ورز راه اندازی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه