English

معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد:

دولت تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد در هرمزگان را بررسی می‌کند

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد در هرمزگان که از مطالبات نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان هم بود در هیات دولت مطرح و اجرایی می‌شود.

دولت تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد در هرمزگان را بررسی می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، محسن منصوری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، طی ارائه گزارشی از دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان اظهار کرد: ۱۶۰ مصوبه جدید در این سفر به تصویب رسیده است که ۱۵,۵۵۷ میلیارد تومان اعتبار آن است.

وی در تشریح مصوبات استان در دور دوم سفر رئیس جمهور، بیان کرد: پرداخت عوارض آلایندگی از صنایع غرب شهرستان پارسیان و تردد خودروهای پلاک دولتی همانند تاکسی و اتوبوس، آتش نشانی و سایر خدمات عمومی در هیات دولت مطرح می‌شود و در صورت تائید رئیس جمهور روند قانونی اجرای آن به سرعت آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: تکمیل کرویدور نوار ساحلی جنوب کشور، اجرای پروژه‌های محتلف آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، تکمیل پروژه‌های ریلی، آبرسانی به روستاها و مجتمع‌های روستایی، تکمیل سدهای مختلف، تکمیل پل خلیح فارس، اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای طرح های حوزه آموزش و پرورش از مهمترین مصوبات دور دوم سفرهای استانی به استان هرمزگان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، اعلام آمادگی کردند که پس از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان مجموعا ۱۸۱ طرح را به ارزش بیش از پنج و نیم همت در حوزه‌های، نفت و پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری اجرایی کنند.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: ۳۷ بنگاه خصوصی، دولتی، سازمان‌ها، شرکت‌ها برای این کار اعلام آمادگی کردند که جدول توزیع عدد و رقم ها مشخص شده است.

وی اظهار داشت: برخی مصوبات با عنوان مصوبات محتوایی از جهت گره گشایی در معیشت مردم بسیار موثر است، تردد خودروهای سواری و خدمات عمومی دارای پلاک منطقه آزاد کیش و قشم در سطح استان مطرح شده است که مجموعه کارشناسی پیشنهاد می‌دهد در صورت صلاحدید رییس جمهور در مصوبات سفر قید و ذکر شود که مقدمات آن فراهم شده است.

منصوری گفت: اختصاص ۳۰ درصدی ظرفیت تولید آب شیرین‌کن‌های انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به روستاهای دارای تنش آبی بخش عمده آب آشامیدنی این مناطق را حل و فصل می کند که از مصوبات این سفر است.

وی بیان کرد: صدور مجوز توسعه شهرک‌های صنعتی خلیج فارس و جاسک، ایجاد شهرک‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف، دریافت عوارض آلایندگی صنایع مختلف در عسلویه و پارسیان نیز از دیگر مصوبات سفر درج می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور تأکید کرد: ساختمان‌های بدون استفاده زیادی در حوزه دانشگاه آزاد و پیام نور داریم که با تدبیر رییس جمهور و رعایت ضوابط و قوانین در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین ضوابط احداث ساختمان‌ها در بافت تاریخی و بافت‌های فرسوده بر اساس الگوی پیشنهادی استان نیز از دیگر مصوباتی است که تقدیم خواهد شد که امیدواریم با اجرای این مصوبات در کنار مصوبات دور اول سفر شاهد پیشرفت و توسعه و آبادانی استان هرمزگان بیش از گذشته باشیم.

منصوری تصریح کرد: در مجموعه استان هرمزگان در این سفر ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری است که این یک رکورد مطلوب برای عملکرد اقتصادی و عمرانی استان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: باید اعتراف کنیم به دلیل محدودیت‌ها به لحاظ زمانی و آب و هوا که پیش آمد، نتوانستیم تصویر درستی از این وقایع و پروژه‌ها و برنامه‌ها به نمایش بگذاریم و تقاضا داریم که اعضای هیات دولت و اصحاب رسانه همه این اتفاقات به مرور زمان و حتی پس از سفر به تصویر بکشند تا اطلاع رسانی کاملی نسبت به این اتفاقات رقم بخورد.

منصوری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است و بخش از این اتفاقات مهم محصول مصوبات دقیق، کارشناسی و موثر دولت در سفرهای استانی است. ما در مجموع سفرهای اول استانی و در حوزه عمرانی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به استان هرمزگان پرداخت کردیم و از این جهت این استان جزو برترین‌های تامین اعتبار شده است.

معاون امور اجرایی رییس جمهور گفت: در کنار این بودجه عمرانی، ۱۵۰ هزار میلیارد ریال هم تسهیلات مصوب سفر پرداخت شده است، ۱۰۰ درصد تعهدات اقتصادی ما در حوزه تسهیلات محقق شده است، یعتی ۲۶۰ هزار میلیارد ریال در مجموع منابع وارد استان هرمزگان شده است.

وی اظهار داشت: تکمیل بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس، افتتاح ۲۰۰ مدرسه، بهره‌برداری از فاز اول تصفیه خانه شهرستان میناب و بشاگرد، تکمیل خطوط فرعی و تاسیسات مجتمع های آبرسانی و سدها از جمله طرح های بهره‌برداری شده توسط دولت در این سفر بود.

وی بیان کرد: زیر ساخت‌های اقتصادی هرمزگان از جمله سایت‌های پرورش میگو مشکل داشتند که برق‌رسانی به این موضوع اتفاق افتاد و در حوزه راه، راهداری، جاده و حمل و نقل تحولات جدی در استان هرمزگان و در مصوبات دور اول سفر اتفاق افتاد.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: چندین بندر از جمله بندرهای سیریک و بوموسی افتتاح شد که جزو مصوبات دور اول سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه