English

مجلس وزارت راه را مکلف به تامین حداقل ۱۰ هزار اتوبوس و مینی‌بوس کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا در سال آینده نسبت به تامین حداقل ۲۰۰ لوکوموتیو و ۱۰ هزار مینی‌بوس و اتوبوس اقدام کند.

مجلس وزارت راه را مکلف به تامین حداقل ۱۰ هزار اتوبوس و مینی‌بوس کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز شنبه، ۷ بهمن ماه  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، در اجرای هدف‌گذاری انجام شده در ماده ۵۶ اجرای بند «ث» ماده ۵۷ و اجرای بند الحاقی ۱ ماده ۵۹ قانون برنامه پنج ساله هفت ساله پیشرفت وزارت راه و شهرسازی مکلف است حداکثر تا سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون با همکاری وزارت‌خانه‌های کشور، نفت و صنعت، معدن و تجارت برنامه بازسازی حداقل (۵۰) لوکوموتیو متوقف ۲۵ سال، تأمین حداقل ۲۰۰ لوکوموتیو اعم از نو و کارکرده، ۳۰۰ واگن مسافری اعم از نو و کارکرده، (۲۰.۰۰۰) کشنده (اعم از نو و کارکرده) و حداقل (۱۰.۰۰۰) اتوبوس و مینی بوس (اعم از نو و کارکرده) در سال ۱۴۰۳ را با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای ماده (۳) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

 

سازوکار مجلس برای تعیین سهم سکونت‌گاه‌های غیررسمی

همچنین مطابق با بند (ب) تبصره ۱۰ این لایحه، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم سکونت‌گاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها را بر اساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف محرومیت زدایی و بهسازی همان مناطق نمایند. آئین‌نامه اجرایی این بند ظرف یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بر اساس بند (پ) تبصره مذکور، هر یک از شرکت‌ها و سازمانه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلفند صددرصد (۱۰۰%) سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات، پنجاه درصد (۵۰%) سود ویژه و سود سهام دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون تا سقف ده هزار میلیارد (۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال به حساب صندوق توسعه حمل و نقل کشور نزد خزانه‌داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، واریز نمایند. مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صندوق، منظور می‌شود و طبق اساسنامه آن صندوق به مصرف می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه