English

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری دماوند:

آمار تصادفات در دماوند باید کاهش یابد

رئیس جمهور ضمن دستور برای کاهش آمار تصادفات در دماوند بر ضرورت تقویت مراکز درمانی در این شهرستان تاکید کرد.

آمار تصادفات در دماوند باید کاهش یابد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری دماوند با اشاره به اینکه مسائل و معضلات موجود در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه قابل حل هستند اظهار کرد: ضروری است که این مسائل در منطقه شناسایی و حل شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بخش آب دماوند و فیروزکوه قابل حل است گفت: میزان تردد از دماوند و فیروزکوه ظرفیتی برای منطقه محسوب می‌شود، این دو شهرستان جای خوش آب و هوایی است و به خاطر همین مورد توجه خوبان و سوداگران است و رفع مشکلات این دو منطقه نیازمند اقدام و حرکت جهادی است.

رئیسی گفت: اینکه سازمانی جلوی چشم مردم تخلف ساختمانی انجام دهد، کسانی بتوانند ساخت و ساز کنند و دیگران نتوانند، قطعاً تبعیض است، مسئولان باید احساس اجرای عدالت را برای مردم به وجود بیاورند و ساخت و ساز و تغییر کاربری‌ها با هر عنوانی غیرقانونی است و باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس جمهور بیان کرد: برای اجرای عدالت اداری همه موظف هستیم و باید کارها پیگیری و نظارت شود، توجه به مردم نکته خاص و با اهمیت است باید تلاش کنیم حوزه کشاورزی و دامداری در منطقه دماوند تقویت شود؛ صنایع تبدیل باید مورد توجه قرار گیرد و کارگروهی برای تقویت گردشگری دماوند و فیروزکوه تشکیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت حوزه محیط زیست بیان کرد: محیط زیست راه را برای توسعه منطقه باز کند تا زندگی و اقتصاد مردم رونق پیدا کند.

رئیسی افزود: ضروری است که مسأله بیمارستان پیگیری شود؛ چون محل عبور است حوادثی اتفاق می‌افتد اخبار تصادفات ناگوار است؛ خانواده‌ای می‌خواهد سفر برود تصادف می‌کند و یک طایفه بهم می‌ریزد، باید آمار تصادفات کاهش یابد، نقاط حادثه خیز اصلاح شود و بسیاری از مقررات باید با جدیت دنبال شود تا آمار تصادفات پایین بیاید.

وی گفت: اماکنی برای فعالیت بانوان توسط استاندار و معاونت اجرایی پیگیری و نسبت به محیط خانم‌ها توجه شود تا به راحتی بتوانند تفریح و ورزش داشته باشند و نسبت به مناطق خاص همچون آبعلی که مرکز درمانی ندارد، مورد رسیدگی قرار گیرد و وزیر بهداشت پیگیری کند.

رئیسی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند از جای دیگر این مشکلات را حل کند گفت: از کارهایی که انجام شده باید تقدیر به عمل آید و برای کارهایی هم که باید انجام شود برنامه‌ریزی صورت بگیرد، توجه به مردم از مسائل بسیار مهم است و در نظام مدیریتی اسلام نکته‌ای داریم که در نظامات مدیریتی دیگر به این مقوله توجه نشده است.

وی با بیان اینکه آخرین سخن این است که حق با مشتری و ارباب رجوع است و در فرهنگ مدیریت دینی سخنی داریم که بالاترین سخن بوده و این است که باید مردم را دوست داشت و به مردم محبت کرد، رهبر انقلاب می‌فرمایند؛ مردم همه کاره هستند، اراده مردم است که به همه چیز شکل می‌دهد و همه نهادهای ما با اراده مردم شکل می‌گیرد و رضایت مردم بسیار مهم است.

رئیسی عنوان کرد: دستگاه‌ها و ادارات هم اخلاق عمومی و هم اخلاق حرفه ای را رعایت کنند چون ما در هر قشری هم اخلاق عمومی داریم مثل صداقت و پاکی و امانت داری که همه افراد باید رعایت کنند؛ هم اخلاق حرفه ای که به حِرَف خاص مانند اخلاق پزشکی، اخلاق اداری و … اختصاص دارد؛ خیلی مهم است که به اخلاق حرفه ای سازمانی توجه شود، کم کاری، بی نظمی و بی توجهی به حقوق مردم و قانون و اقتضائات سازمان و مدیریت در سازمان‌ها منکر هستند و معروف‌ها هم مثل اینکه انسان دل به کار بدهد، هم از خودش مراقبت داشته باشد و هم بر زیرمجموعه‌هایش؛ به عنوان مدیر باید توجه کنید که به زیرمجموعه هایتان کنترل داشته باشید؛ اینکه این فرد سابقه خوبی دارد و تا حالا خطایی نداشته است، دلیل موجهی برای کنترل نکردن نیست و نظام نظارتی و کنترلی خود را حتی بر افرادی که به آنها مطمئن هم هستید جاری کنید تا اصلاً زمینه کجی و تخلف فراهم نشود.

رئیس جمهور گفت: به دلیل اینکه دماوند و فیروزکوه در محل عبور قرار دارد، متأسفانه خبرهای تصادفات در این منطقه بسیار ناگوار است باید شورای ترافیک در منطقه ایجاد و مقررات را با جدیت اجرا کرد چرا که گاهی صرف توصیه جوابگو نیست و باید دست به دست هم دهیم که آمار تصادفات در این منطقه کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه