English

در تماسی تلفنی؛

وزرای خارجه ایران و روسیه بر لزوم آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کردند

وزیران امورخارجه ایران و روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره افزایش تنش‌ها در منطقه رایزنی و بر لزوم آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کردند.

وزرای خارجه ایران و روسیه بر لزوم آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کردند
به گزارش خبرگزاری موج

​، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران و سرگئی لاوروف همتای روس او امروز دوشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و درباره روند آماده سازی توافق‌نامه جدید میان دو کشور و تعدادی از مسائل عملی در رابطه با همکاری‌های دوجانبه درحوزه تجارت، اقتصادی، حمل و نقل، لجستیک و سایر موضوعات رایزنی کردند.

اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در این گفت‌وگوی تلفنی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بود. وزیران امورخارجه دو کشور حملات گسترده تحت رهبری آمریکا و انگلیس به خاک یمن را به شدت محکوم کردند. آنها همچنین خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و تضمین دسترسی بشردوستانه بدون مانع به این منطقه برای ارائه کمک‌های فوری به غیرنظامیان آسیب‌دیده شدند.

وزیران امورخارجه ایران و روسیه همچنین درباره افزایش هرچه بیشتر تماس‌ها و هماهنگی‌ها میان دو کشور در تمام سطوح گفت‌وگو و بر تعهد متقابل و دائمی به اصول اساسی روابط تهران و مسکو، ازجمله احترام بی قید و شرط به حاکمیت، تمامیت ارضی دو طرف و سایر اصول منشور سازمان ملل که در توافق‌نامه بزرگ بین دولتی که در این سند مورد تائید قرار گرفته و برای امضای فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران آماده می‌شود، تاکید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه