English

رئیس جمهور:

امروز مسئله فلسطین به مسئله اول بشریت تبدیل شده است

رئیس جمهور در کنفرانس «طوفان الاقصی» اعلام کرد: فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول بشریت تبدیل شده است.

امروز مسئله فلسطین  به مسئله اول بشریت تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری موج

 ، سید ابراهیم رئیسی در همایش «بین‌المللی طوفان الأقصی و بیداری وجدان بشری» با بیان این‌که «یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب تحکیم اخوت اسلامی است»، اظهار کرد: این امر نهایتا به تشکیل امت واحده اسلامی منجر می‌شود که برکات و نعمات زیادی دارد. این امر نویدبخش برقراری عدالت برای بشر است.

وی افزود: مهمترین مسئله امت اسلامی امروز مسئله فلسطین است. امام راحل تاکید داشتند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است. آزادی قدس شریف موضوع اهم و دارای اولویت جهان اسلام است. این کنفرانس از این منظر بسیار مهم است.

رئیسی تاکید کرد: فلسطین موضوع مشترک بین همه مذاهب، فرقه‌ها و گویش‌ها در جهان اسلام است که امروز البته از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بدل شده است. همه وجدان‌های بشری آزاد جهان امروز متوجه مسئله فلسطین و مظلومیت و اقتدار آنان شده است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «باید تحلیل درستی از موضوع فلسطین داشته باشیم»، اظهار کرد: نظام سلطه با محوریت آمریکا و انگلیس در یک تصمیم شیطانی سرزمین فلسطین را اشغال کردند و در این مسیر ظلم‌ و تعدی و ویرانی‌های بسیاری به مردم فلسطین و مردم منطقه روا داشتند. مقاومتی هم از ناحیه مردم فلسطین، لبنان و منطقه انجام شد.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: از آن زمان یک نگاه به فلسطین ایستادگی‌ و مقاومت بود و یک نگاه هم سازش و کوتاه‌آمدن در برابر ظلم. آن‌چه که ما شاهدیم آن است که جریان سازش یا تفکر کنارآمدن جواب نداده است‌. نشستن پای میز مذاکره جواب نداد چون طرف مقابل به هیچ عنوان به میثاق و پیمان پایبند نیست و این ویژگی جریان سلطه است.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ بیانیه، مصوبه و عهدنامه‌ در سطح بین‌المللی وجود دارد که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچکدام پایبند نبوده است. جریان ایستادگی‌ و مقاومت که در لبنان، فلسطین، سوریه، یمن و در جای جای جهان اسلام شکل گرفت‌، در برابر تعدی و ظلم راه را فقط ایستادگی و مقاومت دیدند.

رئیسی گفت: در این مدت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه به آنچه که در ایران به دست امام راحل ایجاد شد، ایستادگی ملت ایران برابر آمریکا، غرب و حکومت دست‌نشانده آن‌ها یعنی رژیم پهلوی بود. این در ایران جواب داد و در فلسطین هم از جنگ ۳۳ روزه گرفته تا امروز که جنگ ۱۰۰ روزه است این مقاومت جواب داده و بعد از گذشت ۱۰۰ روز می‌توان گفت پیروز نبرد فعلی فلسطین و شکست‌خورده آن رژیم صهیونیستی است که به هیچکدام از اهداف خود نرسید.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز مسئله فلسطین است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.

رئیس‌جمهور افزود: امروز مسئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است.

رئیسی تاکید کرد: تفکر و جریان ایستادگی و مقاومتی که در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شکل گرفت، تفکری بود که در مقابل زیاده خواهی و ظلم و تعدی تنها راه "مقاومت و ایستادگی" است.

وی با بیان اینکه تنها منطق در مقابل طرف مقابل مقاومت و ایستادگی است، گفت: اگرجریان ظالم‌منطق، گفت و گو و مذاکره را برنمی تابد تنها منطق در برابر او قدرت و ایستادگی و مقاومت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بارها بدون‌لکنت اعلام کردیم در سیاست جمهوری اسلامی حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد، مگر می‌توان بی تفاوت بود نسبت به مردمی که در جای جای جهان‌مورد ظلم قرار گرفته‌اند، باید از کسی که از خود، دین و خانواده خود دفاع مشروع می‌کند حمایت شود.

رئیسی با تاکید براینکه باید به اِشغال پایان داده شود و اِشغال‌گر مورد مجازت و کیفر قرار گیرد و خسارت را پرداخت کند، افزود: ادامه اِشغال نه مالکیت می‌آورد نه مشروعیت. کدام‌نظام ‌حقوقی و مکتب حقوقی در دنیا می‌پذیرد که ادامه اشغال مالکیت و مشروعیت بیاورد!

وی گفت: پرچم دفاع از فلسطین را امام(ره) برافراشت و رهبری فرزانه انقلاب نسبت به فلسطین در این سال‌ها ذره‌ای عقب نشینی نکردند و همواره به کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند تاکید کردند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هیچ وجه امنیت ساز نیست نه برای کشورهای منطقه و نه برای رژیم صهیونیستی. 

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اکنون کسی در جهان جرات می‌کند سخن از عادی سازی بگوید کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کردند می‌توانند جلوی مردم و امت‌شان، سر خود را بلند کنند؟

وی ادامه داد: جریان سازش یا تفکر کنار آمدن در موضوع فلسطین جواب نداد؛ نشستن سازمان آزادی بخش فلسطین پای میز مذاکرات کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو پاسخگو نبود.

رئیسی تصریح کرد: دلیل اینکه جریان سازش نتوانست کاری از پیش ببرد این بود که طرف مقابل به میثاقش پایبند نیست؛ رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از  ٤٠٠ قرارداد، مصوبه و بیانیه‌ بین المللی را نقض کرده است.

وی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی با هم اتحاد می‌داشتند، شاهد این‌همه قتل و کشتار توسط رژیم غاصب اسرائیل بودیم؟ اگر کشورهای اسلامی به ندای وحدت رهبر معظم انقلاب گوش فرا می‌دادند تا مقابل این رژیم قرار بگیرند، اسرائیل جرأت می‌کرد این جنایات را رقم بزند؟ اگر روزی که جنایات این رژیم در غزه شروع شد، تمام روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با آن قطع می‌شد، امروز شاهد این وقایع بودیم؟ کشورهایی که با اسرائیل روابط دارند، باید به خدا و وجدان بشری پاسخ دهند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: 100 روز ازاین وقایع می‌گذرد و دادگاه بین‌المللی تشکیل شده اما رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش دارند دادگاه را از جریان خارج کنند اما متولیان آن دادگاه در مقابل خدا، وجدان بشری و تاریخ پاسخگوی ظلمی باشد که بر حقوق انسان‌ها می‌رود. اگر دادگاه حکم عادلانه‌ای بدهد سربلند است و امت اسلامی و بشریت از او تقدیر می‌کند ولی اگر خدای ناکرده تحت تاثیر قدرت‌ها قرار بگیرند، بدانند که سربلند نخواهند بود. انتظار بشریت از این دادگاه حکم عادلانه و محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی است.

رئیسی اظهار داشت: آن‌چه این رژیم انجام داده جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نقض حقوق انسان است و همه قوانین و مصوبات جهانی، نقض شده است. مجامع بین‌المللی، اتحادیه عرب، کنفرانس اسلامی و سازمان‌های جهانی کارآمدی خود را در قبال این جنایات از دست داده‌اند و انتظار امت اسلامی این است که در ادامه راه، بازگشت کرده و وظیفه خود را نسبت به فلسطین انجام دهند.

وی گفت: یقین می‌دانیم که پیروزی از آن فلسطین، و نابودی از آن رژیم صهیونیستی خواهد بود. ممکن است دیگران این را دیر و دور بپندارند ولی ما این مهم را بسیار نزدیک و شدنی می‌دانیم و در زمان خودمان نابودی اسرائیل را خواهیم دید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه