English

وزیر امور خارجه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران:

مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی به‌زودی حل می‌شود

وزیر امور خارجه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران درباره مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی اطمینان داد که این موضوع به زودی حل خواهد شد.

 مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی به‌زودی حل می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، در گفت‌وگوی تلفنی فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌ مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین مورد مشورت و تبادل‌نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، به سفر هیات پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار  رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با وزیر حج عربستان اشاره کرد و افزود: روابط سیاسی دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و در چارچوب توافق رئیس‌جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی رو به گسترش است.

امیرعبداللهیان با اشاره به توافق دو کشور در موضوع اعزام ایرانیان به حج عمره، درباره تاخیر به وجود آمده در این موضوع و چگونگی حل آن با همتای عربستانی خود به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اقدام عربستان در برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی با هدف توقف جنگ در غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه گفت، در این راستا ما همچنین از اقدام آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت می‌کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره تداوم جنایات صهیونیست‌ها در کشتار مردم فلسطین خاطر نشان کرد: آمریکا صد روز است که از عدم‌توسعه جنگ سخن می‌گوید، اما در عمل هیچ جدیتی برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه از خود نشان نمی‌دهد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان نیز روابط دو کشور را رو به گسترش ارزیابی کرد و گفت: همچنان در انتظار سفر رسمی دوجانبه دکتر رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به عربستان هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مشکل پرواز عمره‌گزاران کشورمان، به همتای ایرانی خود اطمینان داد که این موضوع صرفا مسئله‌ای فنی است که به‌زودی حل خواهد شد تا عمره‌گزاران ایرانی بتوانند برای اعمال حج عمره به سرزمین وحی مشرف شوند.

وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به اشاره امیرعبداللهیان به اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: باید تا جای ممکن به اعمال فشار برای پایان دادن به جنگ علیه غزه ادامه دهیم.

وزرای خارجه ایران و‌ عربستان ضمن ابلاغ سلام روسای دو کشور به یکدیگر، تداوم رایزنی میان دو طرف را سازنده ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان ضمن پیگیری سفر ولیعهد عربستان به تهران، از همتای عربستانی خود برای سفر  دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه