English

وزیر امور خارجه ایران و نخست وزیر پیشین عراق با یکدیگر دیدار کردند

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز دوشنبه در تهران دیدار و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران و نخست وزیر پیشین عراق با یکدیگر دیدار کردند
به گزارش خبرگزاری موج

، عادل عبدالمهدی و امیرعبداللهیان در محل وزارت خارجه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به ویژه تحولات و رخدادهای فلسطین و غزه همچنین موضوعات مهم منطقه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان از مشارکت فعال عبدالمهدی در نشست بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین تشکر کرد و هدف از این نشست را استفاده مؤثرتر از ظرفیت‌ها و سازوکارهای بین‌المللی برای کمک به مردم فلسطین و متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

امیرعبداللهیان، با اشاره به  مناسبات ممتاز  و راهیردی ایران و عراق اظهار داشت: سفرها و رایزنی‌های مستمر مقامات عالی و اسناد پرشمار همکاری منعقد شده میان دو کشور در سطوح و زمینه‌های مختلف،  نشانگر عمق مناسبات دوستانه و برادرانه ایران و عراق است.

وزیر امور خارجه ایران از نقش سازنده عراق در روند تحولات و همکاری‌های منطقه‌ای تقدیر و بر ضرورت استمرار نقش آفرینی این کشور در ابتکارات و تحرکات دیپلماتیک و بین‌المللی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد.

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار با تقدیر برای برگزاری موفقیت آمیز نشست تهران در خصوص فلسطین و نیز مواضع قاطع و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت و پشتیبانی مستمر از مقاومت ملت مظلوم فلسطین، 75 سال اشغالگری صهیونیست‌ها را محکوم نموده و خواستار اتحاد میان فلسطینی‌ها و همگرایی جهان اسلام در دفاع از مقاومت فلسطین شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه