English

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران به اتهامات واهی اسرائیل اهمیتی نمی‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: متهم کردن ایران به هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در منطقه اهداف سیاسی دارد و ما به این اتهامات اهمیت نمی‌دهیم.

ایران به اتهامات واهی اسرائیل اهمیتی نمی‌دهد
به گزارش خبرگزاری موج

، سخنگوی وزارت خارجه ایران  در گفت‌وگو با اسپوتنیک با بیان اینکه متهم کردن ایران به هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در منطقه اهداف سیاسی دارد و ما به این اتهامات اهمیت نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: اقدامات گروه‌های مقاومت علیه منافع رژیم صهیونیستی امری طبیعی است.

ناصر کنعانی تاکید کرد که شکست پیشنهادات قطعنامه‌های بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس در غزه توسط آمریکا باعث شد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت در نوار غزه شود.

وی گفت: جنبش حماس اعلام کرد که آماده رسیدن به توافق آتش‌بس است اما در سایه تداوم بمباران‌های رژیم صهیونیستی تحقق این گام امکان‌پذیر نیست.

کنعانی در بخش دیگری خاطرنشان کرد که با افزایش نفرت نسبت به رژیم صهیونیستی در سطح جهان، اقدامات گروه‌های مقاومت در هدف قرار دادن منافع این رژیم امری طبیعی است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت که تهران به اتهامات مطرح شده مبنی بر اینکه ایران منافع رژیم صهیونیستی در منطقه را هدف قرار می‌دهد، اهمیتی نمی دهد و این اتهامات اهداف سیاسی دارد.

اخیرا شبکه الجزیره نیز به نقل از یک مسئول ایرانی نوشت که اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی با پهپاد دروغین است و اهداف سیاسی دارد.

این مسئول ایرانی تاکید کرد: هرگونه اقدام از سوی رژیم صهیونیستی که امنیت ملی ما در آبراهه‌های بین‌المللی را تهدید کند با پاسخی همراه خواهد بود که انتظار آن را ندارند.

وی افزود: ایده ایجاد ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ و باب المندب اوضاع را پیچیده‌تر و بی‌ثباتی را عمیق‌تر خواهد کرد. عملیات انصارالله یمن در باب‌المندب نتیجه موضع آمریکا در حمایت کامل از رژیم صهیونیستی است.

این مسئول خاطرنشان کرد که ما به صراحت به واشنگتن اعلام کردیم برای هم‌پیمانان خود در محور مقاومت دستور صادر نمی‌کنیم.

پیش از این دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که این کشور در انگلیس و غرب آسیا فعالیت‌های مخربی دارد.

وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت که انگلیس و متحدانش می‌بایست مجموعه‌ای قوی از اقدامات بازدارنده علیه ایران به کار گیرند.

دیوید کامرون همچنین با اشاره به اقدامات اخیر انصارالله یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، گفت که انصارالله تنها یکی از چندین گروهی است که ایران از آنها حمایت می‌کند که شامل حماس نیز می‌شود.

این اتهام‌زنی‌ها در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای‌شان و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می‌کنند.

صنعاء هم اعلام کرده است که تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند و به هشدارها برای تغییر مسیر توجه نمی‌کنند. یمن اطمنیان داده آزادی دریانوردی را برای کشتی‌های دیگر در دریای سرخ حفظ خواهد کرد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه