English

کلنگ طرح طبیعت‌گردی آشوراده با حضور رئیس جمهور به زمین زده شد

عملیات اجرایی طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده پس از دو دهه بلاتکلیفی، توسط رئیس جمهور، حجت الاسلام رئیسی آغاز شد.

کلنگ طرح طبیعت‌گردی آشوراده با حضور رئیس جمهور به زمین زده شد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در سفر دوم خود به استان گلستان از جزیره آشوراده بازدید کرد و عملیات اجرایی طرح گردشگری و طبیعت گردی آشوراده رسماً آغاز شد.

با اجرای طرح علاج بخشی خلیج گرگان و رفع مشکل حقوقی، طرح گردشگری جزیره آشوراده پس از 25 سال تعیین تکلیف شد.

اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده به عنوان یکی از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور، مطالبه‌ مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر است که با بن‌بست‌شکنی به سرانجام رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: با آغاز اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده، عملیات اجرایی مرمت و احیا قلعه تاریخی این جزیره نیز آغاز شد.

محمد جواد ساوری افزود: قلعه تاریخی جزیره آشوراده با قدمت دوره قاجاری در زمان اشغال مناطق شمالی ایران توسط سربازان روس احداث شده است.

 

بیشتر بخوانید:

برای حل مشکلات مردم تمامی دلتمردان بسیج شده‌اند

رئیس جمهور وارد گلستان شد

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان داشت: ساماندهی محوطه داخلی و پیرامونی بنا، پاک‌سازی، گمانه‌زنی باستان‌شناسی، مستندسازی شامل تهیه نقشه، عکس و فیلم، مطالعه معماری و تهیه اسناد و مدارک تاریخی، رفع خطر بخش‌های در حال ریزش و برچیدن بخش‌های آسیب‌دیده بنا، استحکام‌بخشی سازه و مرمت بدنه بیرونی ظلع جنوبی با مصالح اولیه یا همگون از اهم اقداماتی است که در این مرحله اجرایی می‌شود و برای اجرای آن اعتبار بالغ‌بر 100 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان 18 هزار و 600 میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری می‌رسد یا ساخت آنها آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی تله کابین علی‌آبادکتول و آغاز عملیات اجرایی طرح تفریحی، توریستی و گردشگری آبی سد نگارستان (کبودوال) و افتتاح بازارچه صنایع دستی آق قلا از مهم‌ترین طرح‌های سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت در بخش گردشگری گلستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه