English

رئیس جمهور اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» را ابلاغ کرد

رئیس جمهور مصوبه تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» را ابلاغ کرد.

رئیس جمهور اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» را ابلاغ کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌‌جمهور در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» را که در جلسه علنی روز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16 آذر 1402 به تایید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

به موجب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مودیان مشمول این قانون، علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، موظفند برای فروش کلیه کالا و خدمات خود صورتحساب الکترونیکی صادر کنند و اطلاعات این صورتحساب‌ها را در مقاطع زمانی معین برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

طبق قانون پایانه های فروشگاهی، رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی (pos)، درگاه پرداخت الکترونیکی و تمامی وسایلی که امکان اتصال به شبکه پرداخت اینترنتی را داشته باشند، به عنوان پایانه های فروشگاهی شناخته می‌شوند. برای تمامی این وسایل، باید ثبت نام در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی انجام شود. تمامی این دستگاه‌ها می‌توانند از دریافت صورتحساب مالیات الکترونیکی برخوردار شوند. دارندگان پایانه فروشگاهی باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کرده و صورتحساب خود را صادر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه