English

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

ترک تشریفات قانونی مشوقی جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه بومی سازی تجهیزات راهبردی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت ترک تشریفات قانونی شرکت در مناقصه برای تولیدات بار اول شرکت های دانش بنیان پرداخت.

ترک تشریفات قانونی مشوقی جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه بومی سازی تجهیزات راهبردی

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره اهمیت تدوین قانون جهش تولید دانش بنیان و گنجانده شدن بند تولید بار اول جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: مجلس قانون جهش تولید دانش بنیان را مصوب کرد و در این قانون برای تولیدات بار اول مجوز ترک تشریفات قانونی و شرکت در فرآیند مناقصه را گنجاند تا به این وسیله از شرکت های دانش بنیان حمایت شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات بخش صنعتی کشور، وابستگی به واردات تجهیزات گلوگاهی و در نتیجه تحریم شدن صنایع کشور در زمینه تجهیزات و فرآیندهای استراتژیک بوده است که هزینه تولید و بازدهی تولید را تحت شعاع قرار داده است.

وی در ادامه بیان کرد: این اقدامات مشوقی قوی برای شرکت های دانش بنیان است و با استفاده از این بند و ماده ها آنها مجبور به شرکت در فرآیند مناقصه که بسیار زمان بر و هزینه بردار است نیستند.

سنگدوینی توضیح داد: با استفاده از این قانون شرکت های دانش بنیان به سمت تولید تجهیزات راهبردی گلوگاهی بخش صنعت می روند و می توانند از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند و به این وسبله زمینه بومی شدن محصولات بخش صنعت و نفت و گاز ما را فراهم کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر بخش هایی صنعتی هم که از تولیدات این شرکت های دانش بنیان استفاده کنند از تسهیلاتی برخوردار می شوند و بروکراسی اداری برای آنها به صفر رسانده می شود و همین امر هم موجب تشویق آنها به استفاده از این تجهیزات راهبردی خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: شرکت های دانش بنیانی که برای بار اول محصولی را تولید می کنند که به درد بخش های دولتی و وزارت خانه ها بخورد، در واقع شکست انحصار محصولات خارجی در تجهیزات راهبردی و گلوگاهی بخش صنعت و پتروشیمی و نیروگاه ها است.

وی افزود: به عنوان مثال حمایت از شرکت دانش بنیانی که در یک استان قرار دارد از سوی مجموعه های حاضر در ان استان باعث می شود که این شرکت دانش بنییان بازار به را دست بگیرد و یک فروش قطعی بعد از چند سال برای خودش ایجاد کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: بنابراین برای شرکت های دانش بنیان که اقدام به تولید بار اول می کنند  و واحدهای صنعتی که از این محصولات استفاده می کنند، باید حمایت های لازم در نظر گرفته شود که در تولید بار اول تمام این حمایت ها برای آنها در نظر گرفته شده است و شاهد نتایج اجرای این قانون در یک سال اخیر هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه