English

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران:

احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران ابراز داشت: وضعیت منطقه بسیار خطرناک و بحرانی است و در چنین وضعیتی هر لحظه احتمال گسترش جنگ وجود دارد.

احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، «سید کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دیدار «لیو جیئن چائو» وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین با بیان اینکه نظم جهانی آینده چند قطبی به جای تک‌قطبی خواهد بود و قدرت‌های نوظهور منطقه‌ای نیز در شکل‌گیری آن نقش خواهند داشت، هشدار داد که وضعیت منطقه بسیار خطرناک و بحرانی است و در چنین وضعیتی، هر آن احتمال گسترش جنگ وجود دارد.

وزیر امور خارجه پیشین ایران در بخش دیگری از این دیدار، همکاری ایران، چین و روسیه و کشورهای جنوب را در شکل‌گیری نظم نوین جهانی حایز اهمیت خواند و گفت: سازمان‌هایی همچون شانگهای و بریکس می‌توانند بستر خوبی برای این همکاری‌ باشند.

او همچنین پیشنهاد داد که گفت‌وگوهای راهبردی بین شورای راهبردی روابط خارجی و وزارت امور بین‌الملل حزب چین تداوم یابد که این پیشنهاد مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت.

خرازی با ابراز نگرانی از گسترش افراط‌گرایی در کشورهای غربی، به موضوع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه پرداخت و گفت: آمریکا و اروپا با حمایت‌ تسلیحاتی، مالی و سیاسی از رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان، زنان، سالمندان و افراد غیرنظامی سهیم هستند.

او هشدار داد که وضعیت منطقه بسیار خطرناک و بحرانی است و در چنین وضعیتی هر آن احتمال گسترش جنگ وجود دارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در بخش دیگری از این نشست، بر ضرورت گسترش روابط مردمی بین ایران و چین تاکید و پیشنهاد کرد برای آشنایی مردم دو کشور با یکدیگر، صنعت گردشگری بین دو کشور توسعه یابد و نشست‌هایی به منظور گفت‌وگوهای تمدنی بین دو کشور برگزار گردد.

بر اساس گزارش شورای راهبردی روابط خارجی، وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین نیز در این جلسه با تشریح دیدگاه پکن نسبت به روابط بین‌الملل، گفت: چین از نظم بین‌المللی با محوریت سازمان ملل و مبتنی بر اصول دموکراتیک حمایت می‌کند.

وی در همین حال تصریح کرد چین در برابر مداخله دیگر قدرت‌ها در امور داخلی خود مقاومت می‌کند و تسلیم سیاست سلطه‌گری دیگر کشورها نخواهد شد.

لیو جیئن چائو در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جنگ غزه تصریح کرد: چین همواره از مردم فلسطین حمایت می‌کند و در کنار کشورهای عربی و اسلامی می‌ایستد.

وی همچنین از تقویت همکاری‌ بین دو کشور و همچنین ضرورت شناخت هر چه بیشتر دو ملت ایران و چین از یکدیگر از طریق توسعه صنعت گردشگری و برقراری گفتگوی تمدنی بین دو کشور استقبال کرد و گفت یکی از محورهای مورد تاکید رئیس جمهور چین گفت‌وگوهای تمدنی است.

این مقام چینی پیش از این با وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه