English

B۰ و B۱ در اتوبان همت و شهید سلیمانی کرج؛

پل‌هایی که تهران را به کرج و کرج را به شمال و قزوین وصل می‌کنند

پروژه آزادراه همت و آزادراه شهید سلیمانی که ظرف هفته آینده رئیس‌جمهور از آن بازدید می‌کند و دهه فجر سال آینده رسما به بهره‌برداری می‌رسند، تهران را به کرج و کرج را به چالوس (شمال) و قزوین وصل می‌کند.

پل‌هایی که تهران را به کرج و کرج را به شمال و قزوین وصل می‌کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

 ، صبح امروز یکشنبه، خبرنگاران در قالب یک تور رسانه‌ای از پروژه‌های استان البرز دیدن کردند؛ پروژه‌هایی که قرار است هفته آینده رئیس‌جمهور از آنها بازدید داشته باشد‌.

به‌گفته مدیر اجرای طرح پل بی‌صفر، پایه‌هایی از این پل در دور قبل زده شده و بعد به مناقصه گذاشته شد و در  کمتر از ۶ ماه به ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی رسید. پل بی‌صفر ادامه اتوبان شهید همت و از حیث فنی پلی منحصر به فرد در کشور است.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در جمع خبرنگاران درباره این پل گفت: پل بی‌صفر به طول ۱۸.۶ کیلومتر، ادامه اتوبان شهید همت است. این یک اتوبان بسیار خاص با ویژگی‌های منحصر به فرد است که در ادامه آن ۲۱ پل قرار دارد.

وی افزود: کار روی پل بی‌صفر چهار ماه است شروع و پیمانکار آن مستقر شده است. این یک پل چندوجهی با ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد  است که در ادامه آن پل بی‌یک قرار دارد و دنباله آن، اتوبان شهید سلیمانی نام‌گذاری شده است.

عبدالهی خاطرنشان کرد:  ادامه مسیر پل هم از حیث فنی و هم ارتفاع، ویژه‌ است که برای اجرای آن از توان مهندسان داخلی استفاده می‌کنیم.

استاندار البرز اظهار کرد: این پروژه با مسئولیت شهرداری کرج شروع شد. ادامه این اتوبان،  اتوبان کرج-قزوین را طی می‌کند. کار روی این پروژه از سال ۹۵ آغاز شد که مدتی متوقف شده بود و در نهایت با برگزاری جلسات متعدد تصمیم بر این شد که ۵۰ درصد هزینه اجرای آن برعهده دولت و ۵۰ درصد  بر عهده شهرداری باشد تا به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه دو پیمانکار روی این پروژه کار می‌کنند، ادامه داد: برآورد هزینه پروژه تغییر کرد. این پروژه که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای ۳۰ درصد آن باقی مانده به ۷ هزار میلیارد تومان هزینه و اعتبار نیاز دارد. این پروژه دهه فجر سال بعد به بهره‌برداری می‌رسد. این پل با ارتفاع ۱۵۰ متر، فنی‌ترین پل در کشور است.

خبرنگاران در ادامه این بازدید یکروزه از پل B1 در محدوده بیلقان هم بازدید کردند که عبداللهی درباره آن گفت: این اتوبان ۳۸ درصد بار اتوبان کرج-قزوین را برمی‌دارد.

استاندار البرز اظهار کرد: اتوبان همت به این آزادراه وصل می‌شود و رئیس‌جمهور قرار است برای عرض خداقوت به کارگران، هفته آینده از این طرح بازدید داشته باشد.

وی افزود: آزادراه شهید سلیمانی، بعد از پل حصارک و شهرک صنعتی بهارستان و قبل از ورودی کردان، به اتوبان کرج‌-قزوین وصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، خبرنگاران در ادامه این بازدید یکروزه، از طرح گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور محور کرج چالوس، فاز یک آزادراه شمالی کرج در حوالی روستای محمودآباد، پروژه دانشکده علوم پزشکی  در محدوده رجایی‌شهر، بیمارستان سیدالشهدا واقع در شهر کرج، ورزشگاه ۶هزار نفری انقلاب در باغستان کرج،  بیمارستان دولتی فردیس در فردیس کرج و همچنین پروژه قطار شهری در میدان امام حسین (کرج) دیدن می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه