English

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران:

ایران در منطقه نیروهای تحت امر و وکالتی مثل آمریکا ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر ایران نیستند، گفت: برخلاف آمریکا که به همپیمانان خود امر می‌کنند ایران نیروهای تحت امر و وکالتی در منطقه ندارد.

ایران در منطقه نیروهای تحت امر و وکالتی مثل آمریکا ندارد
به گزارش خبرگزاری موج

​، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به حوادث غزه ، اظهار داشت: به روح بیش از ۵ هزار شهید کودک فلسطینی در سنین مختلف از جمله نوزادان نارس در بیمارستان شفا ادای احترام می‌کنم. آرزوی سلامتی برای چند ده هزار مجروح فلسطینی که جمع زیادی از این مجروحان از کودکان فلسطینی هستند، دارم. این روزها روزهای تلخی برای کودکان مظلوم فلسطینی است. قلب ما داغدار وضعیت اسف بار در غزه است.

وی در مورد تحریم کالاهای اسرائیلی افزود: اساساً ورود کالاهای تولید شده توسط شرکت‌های صهیونیستی که به نحوی برخی از آنها دارای سهام صهیونیستی هستند، ورودشان به ایران براساس قوانین ممنوع است. در چارچوب این احتمال که برخی از شرکت‌ها با روش‌های مختلف تجاری و غیراصولی کالاهایی را به صورت بی نام و یا گمنام و وابسته به شرکت‌های صهیونیستی هستند، وارد کنند، دستگاه دیپلماسی با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط موظف به بررسی اینگونه شرکت‌هاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: شرکت‌هایی که احتمالاً کالاهای آنها وارد ایران می‌شود فهرست آنها به دستگاه‌های ذیربط داده شده است.

کنعانی در مورد ادعای حمله به مواضع آمریکا در اقلیم کردستان، گفت: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر ایران نیستند بلکه نماینده ملت‌ها و دولت‌های خود هستند. آمریکا به جای اتهام زنی به ایران بررسی دقیق‌تری کند که چرا مورد نفرت ملت‌هاست. گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه و منطقه براساس مصالح ملت‌های خود تصمیم می‌گیرند. برخلاف آمریکا که به همپیمانان خود امر می‌کنند ایران نیروهای تحت امر و وکالتی ندارد.

وی در مورد اقدامات ایران برای شکایت از اسرائیل در دیوان بین المللی کیفری، افزود: رژیم صهیونیستی به طور مستمر در طول بیش از ۴۰ روز گذشته مرتکب جنایات جنگی بی شماری شده است. نقض فاحش حقوق بشر و کوچاندن اجباری بخشی از مردم فلسطین و غزه و اقدام به جنایات دست جمعی مردم بدون هیچ‌گونه تفکیک میان نظامیان و غیرنظامیان، کشتار بیش از ۱۵ هزار نفر از شهروندان که براساس آمار سازمان ملل متحد بیش از ۷۰ درصد شهدا کودکان و زنان بودند، همگی نشان‌دهنده ارتکاب جنایت توسط رژیم صهیونیستی است. دیوان کیفری بین المللی هم در رسیدگی به این جنایات مشکل صلاحیتی ندارد. از چندی قبل هم پرونده‌های اسرائیل در این دیوان باز است. بارها در نشست‌های مختلف این خواسته را مطرح کرده ایم که دیوان بین المللی کیفری براساس شکایت‌هایی که دریافت کرده ورود کند. البته سوابق عملکرد گذشته دیوان نشاندهنده یک عملکرد موفق نبوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه