English

رئیس مجلس:

در کار جهادی، افراد را به انقلابی و غیرانقلابی دسته‌بندی نکنیم / بگذاریم همه در کار خیر شریک باشند

رئیس مجلس گفت: بدون شک در هر کار داوطلبانه‌ای که باید انجام دهیم، اولین چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد، روحیه جهادی است و این روحیه مبنای هر کار داوطلبانه است.

در کار جهادی، افراد را به انقلابی و غیرانقلابی دسته‌بندی نکنیم / بگذاریم همه در کار خیر شریک باشند
به گزارش خبرگزاری موج

محمدباقر قالیباف در مراسم اختتامیه مهرواره ملی «برای ایران» که در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک هر کار داوطلبانه‌ای که باید انجام دهیم، اولین چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد، روحیه جهادی است و این روحیه مبنای هر کار داوطلبانه است.

وی ادامه داد: روحیه جهادی در فراز و نشیب‌ها تغییری نمی‌کند و خسته نمی‌شود و هرگز این خاستگاه برخاسته از یک فضای بروکراسی نیست، بلکه مبتنی بر ایثارگری و فداکاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماهیت و صورت این فعالیت داوطلبانه هم اهمیت زیادی دارد. ما در مجلس یازدهم و در برنامه هفتم یک بند الحاقی برای نیروهای داوطلب و جهادی داریم و از این جهت که نظام و سیستم اداری مانعی بر سر راه نیروهای داوطلب و جهادی نباشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک تفاوت ماهوی بین کارهای خیریه و جهادی در محیط‌های علمی و دانشگاهی و دیگر محیط‌های جامعه وجود دارد. آن تفاوت ماهوی این است که حتماً دانشگاه باید پرچمدار مدیریت دانش در این عرصه هم باشد و باید بتواند این فرهنگ بسیار غنی کار خیر و نیکوکاری را با یک مبانی مستحکم پیش ببرد و تجربه‌ها را در کنار هم قرار دهد.

 

بیشتر بخوانید:

اختتامیه رویداد ملی ''برای ایران''

 

قالیباف تاکید کرد: کار داوطلبانه هیچ منافاتی با نهادسازی ندارد. ما از سال ۵۷ که انقلاب پیروز شد تا سال ۵۹ که جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، بسیج ما کاملاً یک روحیه و نگاهی به سمت پیشرفت و محرومیت زدایی برداشت و به جهاد سازندگی کمک کرد.

وی افزود: قبل از آغاز دفاع مقدس، بسیج بود و با جهاد سازندگی برای پیشرفت و محرومیت زدایی گام برداشت. در دوران دفاع مقدس هم بسیجی‌ها فعالیت چشمگیری داشتند. در پایان سال ۱۳۶۰ عملیات فتح المبین انجام شد و قبل از آن هم شکستن حصر آبادان را داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من همه این عرصه‌ها و روزها و هفته‌ها را در آنجا گذراندم و معتقدم الگوسازی از آن زمان بسیار مهم است. ریشه‌های انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس عمق پیدا کرد. ما باید نشان دهیم که کاری که انجام می‌دهیم، معتبر است و برای این اعتبار باید کارهای دقیق و عمیق انجام دهیم.

قالیباف تصریح کرد: باید سراغ شناسایی نقاط محروم و افراد ضعیف برویم و قبل از اینکه به هر منطقه‌ای برویم، باید نظام مسائل آن منطقه را به خوبی بشناسیم. نظام مسائل است که مسائل را تعریف می‌کند و ما باید قدرت حل مسائل را پیدا کنیم و باید به آمایش سرزمینی هم توجه کنیم.

وی ادامه داد: فرق ماهوی یک نهاد با یک سازمان این است که در سازمان همه افراد سازمانی هستند اما در نهاد همگی یک سازمان انسانی هستند. وقتی حرف از نهاد می زنیم به معنای یک سازمان انسانی است. در گروه‌های جهادی این سلیقه و آن سلیقه و انقلابی و غیرانقلابی نمی‌شناسد، بلکه خدمت گزاری مهم است و در خدمت گزاری سوال نمی‌شود که چه و که هستید.
قالیباف گفت: بگذاریم در کار خیر همه شریک شوند. در حوزه عدالت توجه کنیم که مهم‌ترین موضوع این است که به مناطق محروم توجه کنیم. تفکر و روحیه جهادی را باید مبنای کار خود قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه