English

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران:

دنیا باید در مقابل یک رژیم افسار گسیخته اقدام کند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دنیا باید در مقابل یک رژیم افسار گسیخته اقدام کند که تحت حمایت بین المللی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال ارتکاب جنایات است.

دنیا باید در مقابل یک رژیم افسار گسیخته اقدام کند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با بیان وضعیت غزه و فلسطین اظهار کرد: براساس اعلام رسانه‌ها مدیر بخش غزه در صلیب سرخ بین المللی اشاره دارد که ما با یک فاجعه وحشتناک در غزه مواجهه هستیم و این فاجعه وحشتناک پیش چشم ما در حال شکل گرفتن است و مردم در تماس روز و شب خود استدعا کمک برای رسیدن به یک جای امن را دارند.

وی با طرح این سوال که چه کسی محل خطاب و توجه این اظهارات است و باید آن را توجه کند، گفت: غیر از رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که معتقدند هنوز زمان آتش بس فرا نرسیده است مسئول این خطاب هستند.

کنعانی خاطرنشان کرد: تصویر بوق زدن ممنوع در همه بیمارستان ها مشاهده می شود اما حمله با موشک و تانک به بیمارستان‌ها ممنوع است که رژیم صهیونیستی با وقاحت تمام و کمال بی شرمی بیمارستان ها را مورد تهاجم قرار داده و بیمارستان شفا را تحت محاصره قرار داده لست.

وی ادامه داد: وقتی دنیا نسبت به بیمارستان المعمدانی هیچ واکنشی نشان نمی دهد نتیجه این می‌شود بقیه بیمارستان ها تحت بمباران و محاصره قرار می گیرند و آب و برق قطع می شود و کودکان بیمار زیر اکسیژن به دلیل قطع برق یک به یک جان می دهند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دنیا باید در مقابل یک رژیم افسار گسیخته اقدام کند که تحت حمایت بین المللی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال ارتکاب جنایاتی است که زبان قاصر است و دیدگان می لرزد و نسبت به این اوج قساوت و بی شرمی اظهار تعجب می کند.

 

جمهوری اسلامی در بسیج کردن منطقه و کشورهای عربی در حمایت از فلسطین موفق بود

سخنگوی وزارت خارجه درباره میزان فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی در توقف جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: وزیر خارجه به سازمان ملل رفت و با دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو داشت.

وی با اشاره به سخنرانی و درخواست وزیر خارجه در سازمان ملل ادامه داد: سخنان امیرعبداللهیان در سازمان ملل موجب خشم رژیم صهیونیستی شد.

کنعانی یکی دیگر از اقدامات را حضور و ارائه راهکار برای توقف جنگ در نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عربی عنوان و اعلام کرد: حضور آقای رئیسی هم در این نشست با مشارکت سطح عالی و مفاد نسبتا خوب و متین دال بر این است تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی برای بسیج کردن کشورهای منطقه ای و عربی به مسأله فلسطین تلاش موفقی بود. همچنین رایزنی با صلیب سرخ بین المللی و کمیسر سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر را شاهد بودیم تا به وظایف خود در کمک به فلسطین عمل کنند.

وی از جمله خواسته های جمهوری اسلامی ایران را توقف جنگ و حملات به غزه، رفع محاصره، گسیل کمک های انسانی برای مردم غزه، اقدامات برای مقابله با اقدامات قهری اسرائیل برشمرد و خاطرنشان کرد: رایزنی با مصر و و گشایش گذرگاه رفح که با سه دور مذاکره تلفنی با همتای مصری و دیدار خوب در ریاض و گفتگوی رئیس جمهور با همتای مصری در بازگشایی گذرگاه رفح انجام شد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در حوزه مردمی هم ملت ایران نشان دادند همپای جامعه جهانی حامی فلسطین و مخالف جنگ علیه آنها هستند که از اقدام خوب هنرمندان و اقشار مختلف در مکاتبه با دبیرکل سازمان ملل قدردانی می کنم. جمهوری اسلامی تلاش کرد هزینه های اخلاقی حمایت ار رژیم صهیونیستی را برای دولت‌های حامی اسرائیل افزایش دهد.

 

 

دولت های اسلانی علاوه بر بیانیه ها و نشست ها اقدام عملیاتی انجام دهند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ملت فلسطین انتظار دارد که دولت‌های اسلامی علاوه بر نشست ها و بیانیه های محکم، اقدامات عملیاتی را هم 

انجام دهند و این موضع ایران است که در نشست‌ها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک خود همواره بر این موضوع تاکید داریم.

وی افزود: آنها می‌خواهند قطع مناسبات سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی و اخراج سفرای این رژیم باید در دستورکار دولت‌های اسلامی باشد. چرا که هر یک از این اقدامات می‌تواند نقش سازنده و موثری در بازدارندگی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی داشته باشد.

کنعانی اظهار کرد: ایران علاوه بر سازمان همکاری اسلامی از فرصت حضور در نشست اخیر اکو هم استفاده کرد و رئیس جمهور مواضع ایران را در حمایت از فلسطین در آن نشست و در گفت‌وگوهایی که با مقامات حاضر در آن نشست داشتند، مطرح کرد.

وی اذعان کرد: استفاده از ظرفیت بریکس و سایر چارچوب‌هایی که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد هم در دستور کار ما قرار دارد، چرا که رسیدگی به وضعیت اسفبار غزه مسئولیتی جهانی است و همه باید سهم خود را در این خصوص داشته باشند. 

کنعانی بیان داشت: با وجود کمک‌های زیادی که از سوی  ایران و دیگر کشورها ارسال شده اما به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی همچنان کمک‌های لازم به مردم این منطقه نرسیده و عمده کمک‌های ارسالی در مصر انبار شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: میزان این کمک‌ها به مثابه قطره‌ای در مقابل دریا است که نشان می دهد همه قوانین و اصول انسانی بین المللی توسط رژیم صهیونیستی نقض شده است. 

وی ادامه داد: تلاش بیشتر مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مورد توجه جدی ایران بوده و هست و در گفت‌وگوهای خود با طرف مصری همواره این موضوع مطرح شد.

 

اعزام سفیر به یمن

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره تعیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن گفت: قصد داریم به یمن سفیر اعزام کنیم اما طبیعتاً با بهبود شرایط در یمن امکان تعیین و اعزام سفیر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به سفر هیات طالبان به ایران هم گفت: در ارتباط با موضوع حقابه، در گفت‌وگوهای خود به این موضوع اشاره شد. این سفر در راستای تقویت مناسبات تجاری ایران و افغانستان بود و ایران تلاش کرد که اثبات کند به عنوان کشور دوست و برادر در کنار ملت افغانستان است و کمک می کند تا شرایط اقتصادی مردم این کشور و مناسبات ایران و افغانستان ارتقا پیدا کند.

کنعانی افزود: نتایج سفر امید آفرین بود و پنج تفاهم نامه امضا شده در این سفر عمدتاً ناظر بر مناسبات تجاری بود و زمینه جدیدی فراهم کرد تا دو کشور در چارچوب منافع مشترک همکاری خود را تقویت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه