English

یهودیان ایران در تجمع خود اعمال رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

یهودیان تهران روز دوشنبه هشتم آبان در کنیسه یوسف آباد گرد هم آمدند تا حساب خود را از "صهیونیست های خبیث و خون آشام" جدا کنند و کشتار فلسطینیان در غزه را محکوم کنند و شعار "همنوع خود را دوست بدار" از تورات بیان کردند.

 یهودیان ایران در تجمع خود اعمال رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری موج، هنگامی که برای تهیه گزارش خبری درباره تجمع یهودیان در تهران از کنیسه یوسف آباد بازدید کردم، با تعجب متوجه شدم که یهودیان بسیاری از فعالیت های مذهبی مشابه مسلمانان را انجام می دهند. مثلاً هر شبانه روز دعاهایی از کتاب دعای مخصوص می خوانند، در ماه رمضان روزه می گیرند و شب های شنبه را حرمت می گذارند. زنان یهودی نیز مطابق آموزه های دینی خود حجاب دارند.

رامین نظمی فر، که در کنیسه حضور داشت، بینش بیشتری در مورد اعمال یهودیان ارائه کرد و گفت که یهودیان قبل از نماز وضو می گیرند و دختران از نه سالگی و پسران از سن تکلیف شروع به انجام مراسم مذهبی می کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اگرچه یهودیان فقط روزهای شنبه در کنیسه حضور می یابند، اما این دوشنبه خاص به دلیل حوادث اخیر در غزه یک استثنا بود.

همایون سامیح نماینده کلیمیان در شورای اسلامی با استناد به شعار تورات: «همنوع خود را دوست بدار»، نسبت به خشونتی که بر مردم غزه وارد شده است سخنانی را بیان کرد.

وی همچنین تخریب 10 بیمارستان در غزه را محکوم کرد و گفت: تعداد بمب های ریخته شده بیشتر از بمب های مورد استفاده در جنگ جهانی دوم است.

در مجموع بازدید من از کنیسه یوسف آباد چشم نواز بود. من در مورد شباهت های بین اعمال یهودی و مسلمان و همچنین تفاوت های گسترده بین نحوه رفتار با یهودیان در ایران و غزه آشنا شدم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه