English

همکاری ایران با سازمان ملل و اجرای طرح جایگزین کشت خشخاش در افغانستان

اسکندر مومنی معاون بین‌الملل و حقوقی وزارت امور خارجه کشورمان با مارکوس پوتزل، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان (یوناما) و هیئت همراه در خصوص حمایت ایران از صلح، توسعه و امنیت پایدار در افغانستان گفتگو کرد.

همکاری ایران با سازمان ملل و اجرای طرح جایگزین کشت خشخاش در افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، اسکندر مومنی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در وین روز چهارشنبه با مارکوس پوتزل معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان (یوناما) و هیئت همراه وی دیدار و گفتگو کرد.

مومنی در این دیدار با بیان اقدامات و دستاوردهای چشمگیر ایران، تاکید کرد که این کشور همواره حامی صلح، توسعه و امنیت پایدار در افغانستان و منطقه بوده است.

مومنی همچنین بر آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ملل متحد و اجرای طرح های کشت جایگزین خشخاش، توسعه پایدار و کاهش تولید در افغانستان تاکید کرد.

به گفته وی، اقدامات ایران در عرصه های مختلف منطقه ای به ویژه مبارزه با مواد مخدر قابل تقدیر است.

پوتزل در پاسخ از ایران خواست به سازمان ملل متحد و مأموریت آن برای دستیابی به یک راه حل پایدار کمک کند.

پوتزل در سال 2020 از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد به عنوان معاون نماینده ویژه در امور افغانستان منصوب شد و پیش از آن سفیر آلمان در افغانستان و نماینده ویژه در امور افغانستان و پاکستان بود.

در این نشست نمایندگان دفاتر یوناما در ایران، افغانستان و منطقه و تعدادی از مدیران ستادی و نمایندگان وزارت امور خارجه ایران حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه