English

وزیر کشور:

ساماندهی مهاجرین و مبارزه با قاچاق سوخت در دستور کار است/دولت قیمت نان را اضافه نکرده بلکه یارانه اضافی را به نانوایی‌ها داده است

وزیر کشور: دولت دو نوع آرد را با قیمت ۸۲۰ و ۱۲۰۰ تومان اختصاص می دهد که قیمت آن تغییری نکرده است. ما قیمت نان را اضافه نکرده‌ایم بلکه یارانه اضافی را به نانوایی‌ها داده ایم.

ساماندهی مهاجرین و مبارزه با قاچاق سوخت در دستور کار است/دولت قیمت نان را اضافه نکرده بلکه یارانه اضافی را به نانوایی‌ها داده است

به گزراش خبرگزاری موج، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران  روند ثبت‌نام نهایی به خوبی انجام شد و امروز روز آخر است و تقاضا داریم همه داوطلبان که در ثبت‌نام اولیه انجام داده‌اند، ثبت‌نام نهایی خود را انجام دهند. تا آخر وقت دیشب بیشتر از ۱۶ هزار ثبت نام کرده بودند که امروز روند ثبت‌نام بیشتر می شود.

وی درباره انتقاد رئیس مجلس از اطلاعاتی که از داوطلبان انتخابات در زمان ثبت‌نام خواسته شده است، گفت: اطلاعاتی که اخذ می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان و هیات نظارت مشخص شده است و این اطلاعات را آن‌ها احتیاج داشته‌اند.

وحیدی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون چالشی برای انتخابات داشته‌اید؟ تصریح کرد: تا الان چالشی در ثبت نام اولیه و نهایی هیچگونه چالشی نداشته‌ایم و کار به خوبی در حال انجام است.

وی درباره بازداشت یکی از رهبران داعشی در یکی از استان‌های جنوبی کشور، تصریح کرد: درگیری با جریان داعش دائما در حال انجام است. این گروه‌های مختلف تروریستی با هدایت کشورهای غربی فعال هستند اما دستگاه‌های امنیتی با آن‌ها برخورد کرده و کسانی که قصد عملیات را داشتند را بازداشت کردند. مقابله با این گروه‌ها یک روند نسبتا جاری شده است.

وی در خصوص مبارزه با قاچاق سوخت، اظهار کرد: قاچاق سوخت به علت اختلاف فراوان قیمت در ایران با سایر کشورها انجام می‌شود که این قاچاق بسیار سودآور است البته مبارزه لازم هم انجام می‌شود. وزارت نفت هم اقدامات لازم را انجام می‌دهد مثلا با طرحی که اجرا شد، کاهش مصرف سوخت در استان هرمزگان و کرمان بودیم که نشان داد ما به تفاوت آن قاچاق می‌شد. مبارزه با قاچاق سوخت در دستور کار است.

وزیر کشور درباره آخرین وضعیت ساماندهی مهاجرین خارجی خاطرنشان کرد: کار ایجاد سازمان ملی مهاجرت در حال انجام است و کارتی در نظر گرفته شده برای یکسان‌سازی کارت که تاکنون به بیش از یک میلیون مهاجر داده شده است. در جامعه نسبتا بزرگ حدود ۵ میلیون مهاجر متخلف و مجرم هم پیدا می شود و با آنها برخورد می شود. تعداد قابل توجه از افراد متخلف در زندان داریم شاید چند هزار از این افراد متخلف در زندان داریم. حتما با قدرت با متخلفان برخورد می‌شود ولی افغانستان‌ستیزی کار غلطی است. ولی ساماندهی مهاجرین در دستور کار است. آن‌ها که مجوز زندگی در ایران دارند، بازگردانده می شوند البته برخی از شرایط حقوقی و قضایی خود را تقویت کنیم  تا با کسانی که به کشور خودشان بازگردانده می شوند ولی مجدد به صورت غیرقانونی به ایران وارد می‌شوند، برخورد شود. به سازوکار قانونی قوی‌تری نیاز داریم. در چند ماهه اخیر بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر به کشور خود بازگشته‌اند ولی برخی از آنها مجدد به ایران بازمی گردند. موضوع مهاجرین برای طالبان خیلی جدی نیست.

وی درباره افزایش تعداد سرقت‌های خرد، گفت: تعداد سرقت‌های خرد مقداری  بیشتر شده است که فراجا قرارگاهی برای این مورد شکل داده و برای مقابله با سرقت خردبرنامه دارد ولی یکی دو مساله است که باید مورد توجه قرار گیرد. باید سازوکار قانونی بهتری برای حل این مسئله ایجاد کنیم. سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان باید حتما شاکی خصوصی داشته باشد که گاهی این دست برخوردکننده را می بندد که باید این مورد اصلاح شود.

وحیدی درباره ساماندهی قیمت نان، اظهار کرد: دولت دو نوع آرد را با قیمت ۸۲۰ و ۱۲۰۰ تومان اختصاص می دهد که قیمت آن تغییری نکرده است. دولت همچنین برای جبران هزینه نانوایی ها، سی تا چهل درصد فروش نان به آنها اضافه پرداخت می کند. در برخی استان‌ها، مشکل نان وجود داشت و وشورای آرد و نان برای متناسب‌سازی قیمت نان و ایجاد وضعیتی که نانوایی ها صرفه اقتصادی داشته باشند، در حد مقدار محدود از پانزده درصد تا بیست درصد یا سی درصد قیمت افزایش داد تا هزینه نانوایی‌ها از جمله کارگر تامین شود. پس دولت قیمت نان را اضافه نکرده بلکه یارانه اضافی را به نانوایی‌ها داده است. قیمت غیر از مصوب شورای آرد و نان استان‌ها حتما خلاف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه