English

سخنگوی دولت:

دشمن در دسیسه ناامن سازی کشور شکست خورد

به گفته سخنگوی دولت، دولتمردان در مسیر پر از مانع، تحریم و اغتشاش جانانه ایستادند و تلاش‌های دشمن برای تفرقه، اختلاف افکنی و خدشه‌دار کردن امنیت ایران به نتیجه‌ای نرسید.

دشمن در دسیسه ناامن سازی کشور شکست خورد

به گزارش خبرگزاری موج، علی بهادری جهرمی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویان، امروز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی شهید بهشتی با عنوان «آقای سخنگو کجا ایستاده ایم» حضور یافت تا پاسخگوی پرسش‌های آنان باشد.

سخنگوی دولت پیش از شروع پرسش و پاسخ، درباره عنوان نشست که کجا ایستاده ایم گفت: مهم است که بدانیم کجا ایستاده‌ایم؛ همانطور که دولت در آغاز به کارش با این سوال روبرو بود که کشور بعد داخلی و بین المللی کجا ایستاده است؟ به طور طبیعی دولت کشور را در شرایطی تحویل گرفت که با مشکلات متعددی در زمینه‌های مختلف روبرو بود اما دولت با شناخت مسائل مدیریت را به دست گرفت.

بهادری جهرمی به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و کسب و کارها و تلفات جانی دوران کرونا اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم تلاش کرد با شناسایی، مسائل را یک به یک رفع کند بطوریکه تورم ۶٠ درصد را به ۴٠ درصد رساند و تنش‌های آبی استان‌های مختلف را یک به یک مدیریت کرد البته هنوز آثار و غبار بحران از بین نرفته است.

وی اضافه کرد: دولت همزمان با حل مشکلات داخلی از مسائل بین المللی هم غافل نشد و قفل‌های تنش‌زای دیپلماسی را باز و فعال‌تر کرد. عضویت ایران در بریکس و شانگهای بخشی از فعالیت‌های دیپلماسی این دولت است.

سخنگوی دولت گفت: اگر امروز به ۲ سال گذشته بر می‌گردیم و چون یک کوهنوردی به مسائل نگاه کنیم؛ دولت در مسیر پر از مانع، تحریم و اغتشاش جانانه ایستاد تا اینکه بالا آمدیم. تلاش‌های دشمن برای تفرقه، اختلاف افکنی و خدشه‌دار کردن امنیت ایران امروز می‌بینیم به نتیجه‌ای نرسید.

بهادری جهرمی به سنگ اندازی‌های جریان‌های داخلی و خارجی برای ناکامی ایران اشاره کرد و گفت که دشمنان می‌خواستند امنیت ایران را خدشه‌دار کنند اما خود آواره کوچه‌های آلبانی شدند. می‌خواستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند اما امروز ما نه تنها نفت را به قیمت بالا می‌فروشیم بلکه پترو پالایشگاه‌های فرا سرزمینی ایجاد کرده‌ایم. می‌خواستند صنعت فضایی ما را منزوی کنند اما امروز ما در صنعت فضایی در جهان پیشرو شده ایم. می‌خواستند ورزشکاران را علیه پرچم کشورشان بشورانند امروز می‌بینیم که ورزشکاران قهرمان ما در بازی‌های آسیایی افتخار می‌آفرینند و بوسه بر پرچم مقدس ایران می‌زنند.

سخنگوی دولت به مشکلات موجود کشور در زمان تحویل گرفتن دولت سیزدهم گریزی زد و گفت: در آن زمان (شهریور ١۴٠٠) سرپرست وقت بانک مرکزی در اولین جلسه‌ای هیأت دولت به ریاست آیت الله رئیسی گفت که این نرخ تورم ۶٠ درصدی در چند ماه آینده بیش از ۱۰۰ درصد خواهد شد در حالی که دولت سیزدهم با کارهای زیرساختی این تورم را به ۴٠ درصد رساند. این بیماری در حال درمان است و کامل علاج نشده است.

وی با بیان مصداقی دیگری به قطعی برق در گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت قبل تولید برق ٧٠ هزار مگابایت بود اما در این دو سال فقط ٧٧ مگابایت تولید برق داشته‌ایم. هم قطعی برق خانگی نداشته ایم و هم فولاد و سیمان ما که مصرف برق زیادی داشتند تولیدشان افزایش یافت.

بهادری جهرمی در بخش پرسش و پاسخ درباره مهاجران همسایه گفت: درباره این موضوع دو مسأله پیش روی ماست نخست فضاسازی رسانه‌ای که اخیراً شروع شده را باید بفهمیم و در دام آن قرار نگیریم و دوم این که واقعیت این موضوع را بپذیریم و به فکر ساماندهی آن باشیم. به هرحال عده‌ای از افغانستان بنا به شرایط کشورشان مجبور شدند برخلاف میل باطنی خود به کشورهای دیگر از جمله ایران مهاجرت کنند با توجه به این که مردم این کشور با خیلی از مردم ایران پیوندهای فرهنگی زیادی دارند.

سخنگوی دولت گفت: دولت مخالف مهاجرت غیرقانونی و معتقد است که باید از آن جلوگیری شود و مهاجران غیرقانونی برگردانده و اتباع قانونی ساماندهی شوند.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت ٢ سال قبل لایحه‌ای برای تشکیل سازمان امور مهاجران تقدیم مجلس کرد. از طرفی ذکر این نکته ضروری است که اخیراً یک فضاسازی شکل گرفته است. به عنوان نمونه فیلمی منتشر شده که مربوط به پنج سال اخیر است؛ باید بدانیم که در دام این فضاسازی رسانه‌ای نیافتیم. البته واقعیت هم که ساماندهی مهاجرین است را در نظر بگیریم.

سخنگوی دولت همچنین درباره جشنواره فجر نیز گفت: می‌خواستند تحریم کنند جشنواره شکل نگیرند اما تعداد فیلم‌ها در جشنواره نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد. عموم فیلم‌های جشنواره خانواده محور بود، برعکس دوره‌های قبل که ضداخلاق خانواده و سیاه نما بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه