English

پاستورنشینان در هفته نخست مهر به خبرنگاران چه گفتند؟

ساماندهی مهاجران و مدارسی که بوی مهربانی می‌دهد

اعضای هیأت دولت سیزدهم امروز در حاشیه نشست هیات وزیران با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داده و از مسائل روز کشور سخن گفتند.

ساماندهی مهاجران و مدارسی که بوی مهربانی می‌دهد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری استخدامی، داوود منظور رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعضای کابینه‌ای بودند که در نخستین هفته از ماه مهر در حیاط پاستور در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات ریز و درشت آن‌ها پاسخ دادند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور در نشست سالانه بانک توسعه زیرساخت آسیایی، از تشکیل کمیته اقتصادی میان ایران و مصر و فعال‌شدن بانک مشترک دو کشور خبر داد.

سیداحسان خاندوزی با بیان عضویت بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در بانک توسعه زیرساخت آسیایی، اضافه کرد: در نشست سالانه این بانک، دیدگاه‌های ایران از سوی وزیر اقتصاد به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و فرصتی برای مذاکرات دوجانبه با مقامات کشورهای اندوزی، عراق و هند درباره موضوعات مشترک و همکاری‌های اقتصادی به وجود آمد.

 

برآورد اعتبار ۲۰۰ میلیونی برای ساخت ۱۸ کیلومتر تراموا

علیرضا زاکانی، شهردار تهران هم با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشورهای بزرگ یکی از الگوهای برتر توسعه حمل‌ونقل خود را تراموا انتخاب می‌کنند که هم یک الگوی حمل‌ونقلی پاک است و هم‌دوره زمانی ارائه خدمت بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. مطالعاتی هم که ناظر بر تراموا انجام شده، از ابتدای دهه ۹۰ یا قبل از آن است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز مجموعه‌ها کاملا ادله منطقی و قاعده خود را که مبتنی بر صرفه و صلاح شهر است، ارائه می‌کنند، یادآورشد: مسیر تصویب تراموا در شورا باید طی شود و مبتنی بر الگویی که می‌خواهد ارائه دهد، متفاوت است اما آنچه اکنون در مراحل اولیه برآورد شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای احداث ۱۸ کیلومتر خط ترامواست.

 

ابلاغ تغییرات ساختاری وزارت فرهنگ در روزهای آتی

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو دیگر کابینه دولت سیزدهم بود که در جمع خبرنگاران از ابلاغ تغییرات ساختاری این وزارتخانه در روزهای آینده خبر داد.

اسماعیلی گفت: از آغاز فعالیت این وزارتخانه، مطالبه رهبر معظم انقلاب برای انجام برخی تغییرات ساختاری و بازنگری در اقدامات رسانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و اکنون تغییرات ساختاری آماده شده که بخشی از آن در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: همچنین تغییر ماموریت‌ها را برای مراکز داریم و آخرین رایزنی‌ها و گفت‌وگو با سازمان امور استخدامی صورت گرفته و روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

 

 

کنکور ۱۴۰۳ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در حضور خبرنگاران تاکید کرد: کنکور ۱۴۰۳ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود

صحرایی درباره چگونگی برخورد با مدارس لاکچری گفت: تکلیف دولت درخصوص این مسائل روشن است؛ دولت هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را قبول نمی‌کند و برنمی‌تابد و خانواده‌ها باید کمک کنند که چنین رفتارهایی شکل نگیرد.

وی ادامه داد: در این رابطه به رئیس سازمان مدارس غیردولتی دستور بررسی داده شده و قطعا برخورد خواهد شد.

 

 

وجود ۵ میلیون تبعه غیررسمی افغانستانی در کشور

احمد وحیدی، وزیر کشور به‌عنوان عضو دیگر کابینه دولت رئیسی در جمع خبرنگاران با انتقاد از برخی گمانه‌زنی‌های نادرست در فضای مجازی درباره اتباع خارجی و با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور برای ساماندهی اتباع خارجی و مهاجران گفت: براساس برنامه طراحی‌شده نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شد و در دستور کار است.

رئیس شورای امنیت کشور تاکید کرد: اتباع غیرقانونی باید به کشور خود بازگردانده شوند و کسانی که مجوز حضور دارند، ساماندهی شوند.

وزیر کشور همچنین درباره لرزش احساس شده سه‌شنبه شب در خرم‌آباد لرستان، ادعای مورد هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های موشکی را تکذیب و اظهار کرد: آنچه مطرح است همان تکانه و لرزش بوده است. مطلبی که همان شب منتشر شد، اطلاعات نادرستی بود و منبع رسمی نداشت.

وزیر کشور یادآورشد: بنا بر اعلام مراجع رسمی، به‌دلیل عمق زیاد این زلزله، دستگاه‌های لرزه‌نگار به‌درستی نتوانستند آن را تشخیص بدهند و صدایی که ادعا می‌شود شنیده شده، خبرسازی بود.

وحیدی با اشاره به قرارداد ایران و عراق، بیان کرد: عراقی‌ها اعلام کردند که طبق قرارداد عمل می‌کنند. یک تیم بازرسی هم از ایران رفته که نتایج آن به عراق ارائه و در صورت لزوم به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره برنامه گروه‌های تروریستی در مراسم جاماندگان اربعین گفت: تیم‌های تروریستی مناطق مختلفی از جمله مراکز مذهبی را در دستور کار داشتند.

 

پیچیدن نسخه واحد در استخدامی‌ها، خلاف روح قانون‌گذاری است

میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره بررسی بندهای مربوط به استخدام‌ها در مجلس گفت: اگر در برنامه هفتم توسعه در بحث استخدام‌ها یک الگو و نسخه ثابت برای همه ببینیم، خلاف روح قانون‌گذاری است، کارسنجی و نیاز واقعی باید مبنای جذب نیروها در دستگاه‌های اجرایی باشد تا بهره‌وری محقق شود.

لطیفی با اشاره به یکسان‌سازی حقوق و دستمزدها در برنامه هفتم توسعه گفت: پیشنهادات دولت در زمینه حقوق و دستمزد در نسخه نهایی برنامه هفتم توسعه که در کمیسیون تلفیق تصویب شده، حذف شده است.

 

 

بابت مطالبات پرداخت‌نشده به گندمکاران عذرخواهیم

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور هم مانند دیگر اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تبصره ۱۴ بودجه حدود ۱۰۴ همت برای خرید گندم پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۱۱۵ همت پرداخت شد. خرید زیاد بود و باید ۱۵۰ همت پرداخت می‌شد که ۴۰ همت باقی مانده است.

ی با بیان قول دولت بر تسویه‌حساب با گندمکاران تا آخر شهریور ماه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع لازم در بودجه پیش‌بینی‌نشده بود، مجوزهایی را برای جابجایی منابع و بودجه گرفتیم تا منابع را جابجا و تا آخر مهرماه تمام مطالبات را پرداخت کنیم. برای تاخیر در تحقق وعده هم از گندمکاران عذرخواهی می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه