English

سفیر ایران از اقلیم کردستان عراق بخاطر میزبانی از زائران اربعین تقدیر کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از اقلیم کردستان عراق بخاطر میزبانی این اقلیم از زائران اربعین حسینی (ع) تقدیر کرد.

سفیر ایران از اقلیم کردستان عراق بخاطر میزبانی از زائران اربعین تقدیر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد کاظم آل صاق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در تماس تلفنی با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به نمایندگی از دولت و ملت ایران از حسن میزبانی و مهمان نوازی اهالی و مسئولان این اقلیم و ارائه خدمات گسترده در زمینه های مختلف به زائران اربعین امام حسین (ع) تقدیر و تشکر کرد.

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز ضمن تشکر از سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را متعلق به همه دانست و از اینکه مسئولان و اهالی این اقلیم توانسته اند به زائران آن حضرت خدمت رسانی کنند، ابراز خرسندی کرد.

در این تماس تلفنی همچنین طرفین با بررسی تحولات منطقه، بر گسترش و توسعه روابط فی مابین در همه زمینه ها تاکید کردند.

پیش از این، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از مردم، موکب داران، عتبه های مقدسه، دولتمردان، شخصیت های دینی و نهادها دولتی و نظامی عراق به خاطر میزبانی شایسته از زائران پیاده روی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) تقدیر و تشکر کرد.

مدیریت حرم حضرت عباس (ع) پیش از این اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون نفر از داخل و خارج عراق امسال در آیین راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) شرکت کردند.

طبق آمار رسمی، در سال گذشته حدود ۲۱ میلیون زائر در این مراسم شرکت کرده بودند.

به گزارش مقامات رسمی عراق، امسال نیز ایرانی‌ها در بین زائران خارجی اکثریت را تشکیل دادند و حدود چهار میلیون ایرانی در این مراسم شرکت کردند.

افزایش شمار زائران اربعین حسینی در سال جاری در حالی بود که عراق گرمترین سال خود را تجربه می کند و دمای بیشتر نقاط آن بالای ۴۰ درجه سانتیگراد است اما با این وجود زائران اربعین مسیرهای طولانی را برای رسیدن به حرم امام حسین (ع) و برادرش حضرت عباس (ع) طی کردند.

امسال راهپیمایی اربعین در زمینه خدمات نیز متفاوت از سال های گذشته برگزار شد و بنا بر اعلام استاندار کربلای معلی بیش از ۲۸ هزار موکب و هیات، کار خدمات رسانی به زائران را برعهده داشتند.

الخطابی استاندار کربلا دیروز چهارشنبه در کنفرانس خبری در کربلای با حضور محمد شیاع السودانی برگزار شد، به این نکته اشاره کرد که در تاریخ برگزاری راهپیمایی اربعین ، امسال بیشترین تعداد زائر ثبت شد.

امسال حضور زائرانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، روسیه، گرجستان، ترکیه، سوئد ،کره جنوبی، چین همراه با زائرانی از کشورهای کویت، بحرین، قطر، عربستان، فلسطین، سوریه، سودان و نیجریه توجه رسانه ها را به خود جلب کرده بود.

بر اساس منابع رسانه‌ای عراقی در بین کشورهای خارجی پس از ایران، افغانستان، پاکستان و هندوستان بیشترین تعداد زائر اربعین حسینی را به خود اختصاص دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه