English

حضور رئیس جمهور در جمع راهپیمایی جاماندگان اربعین بیرجند

مردم خراسان جنوبی امروز همزمان با اربعین حسینی میزبان رئیس جمهور هستند و مراسم پیاده‌روی دلدادگان حسینی با حضور حجت الاسلام رئیسی و مردم از میدان آزادی بیرجند به سمت امامزادگان باقریه (ع) در حال برگزاری است.

حضور رئیس جمهور در جمع راهپیمایی جاماندگان اربعین بیرجند

به گزارش خبرگزاری موج، قافله جامانده از مسیر عشق، در شهر بیرجند با نوای یا حسین (ع) و به یاد قدم‌های جابر، امسال با حال و هوایی متفاوت به راه افتادند و دلدادگان حسینی در عزای سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

امروز کربلا مملو از جمعیت عاشقان حسین و یارانش است اما جای آنهایی که زیارت اربعین امسال قسمت شان نشد خالی است، حالا روحشان میان عمودهای مسیر نجف تا کربلا سیر می کند و جسمشان قدم به قدم در راهپیمایی جاماندگان اربعین گام بر می دارد .

اکنون دلدادگان حسینی در بیرجند با شعارهای لیبک یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای قدم به قدم در حال پیمودن مسیر راهپیمایی از میدان آزادی تا امام‌زادگان باقریه و نیز موکب های در مسیر هم مشغول پذیرایی از عزاداران هستند.

همچنین جوانان دمام‌زن نیز در مسیر با اجرای هنرمندانه ای دلدادگان حسینی را همراهی می کنند و پیر و جوان زن و مرد کودک و بزرگ صف به صف اشک ماتم می ریزند.

بسیاری از افراد بعد از بازگشت سفر کربلا در این پیاده روی شرکت کردند و نیروهای امداد و گروه های جهادی نیز مشغول خدمت رسانی به زائران در مسیر هستند.

پایگاه‌های حامی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در مسیر برپا شده تا عاشقان حسینی در امر کمک به یتیمان و نیازمندان مشارکت کنند.

موکب شهدای ارتش جمهوری اسلامی، موکب اداره کل آموزش و پرورش استان، موکب مرکز بهداشت، موکب جوانان، خیران گمنام هم از دیگر مواکب فعال در مسیر پیاده روی اربعین است.

پاکبانان شهرداری هم با عشق و ارادت به نظافت و جمع آوری زباله های مسیر پیاده روی مشغول هستند و برقراری نظم مسیر پیاده روی و مراسم عزاداری هم توسط نیروهای نظامی و انتظامی در حال انجام است.

جمعیت زیادی در محوطه امامزادگان باقریه بیرجند منتظر ورود رئیس جمهور هستند و رئیس جمهور هم که امروز میهمان مردم خراسان جنوبی است قرار است در جمع دلدادگان اربعین حسینی سخنرانی کند.

گفتنی است که هیئت های مذهبی از جای جای شهر خود را به امامزادگان باقریه رسانده اند و شهروندان هم طبق قرار هر ساله در جوار این امامزادگان واجب التعظیم به عزاداری می پردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه