English

رئیس کل دیوان محاسبات:

بنگاه داری دولت ممنوع

رئیس کل دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه در نظارت ها پیگیر مردمی سازی اقتصاد هستیم، گفت: این نهاد نظارتی در فرآیند رسیدگی ها همواره حامی بخش خصوصی و رشد تولید است.

بنگاه داری دولت ممنوع

به گزارش خبرگزاری موج، سیداحمدرضا دستغیب در نشست با حسابرسان معاونت فنی و حسابرسی اموراقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات با قدردانی از تلاش های کارکنان این معاونت به ویژه در تهیه و تدوین تفریغ بودجه اظهار داشت: یافته های دیوان محاسبات کمک می کند تا مسئولان برای حل مسائل کشور مشکلات را بهتر بشناسند چرا که این نهاد نظارتی، با اعداد و ارقام سروکار دارد و در بخش های مختلف مصادیق را اعلام می کند. هدف ما در نظارت ها و حسابرسی ها، مچ گیری مدیر و مسئول نیست، بلکه ضمن پیشگیری به دنبال برطرف کردن مشکلات در جامعه هستیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور به واگذاری ها در دو دهه اخیر اشاره کرد و گفت: بر این باوریم که بخشی از این واگذاری ها واقعی نیست و به جای اینکه مردمی سازی اقتصاد صورت پذیرد متاسفانه واگذاری ها از دولت به سمت شبه دولتی ها سوق داده شده است و مشکلات بیشتری را برای کشور ایجاد کرده است.

دستغیب با بیان اینکه ما مخالف بنگاه داری و شرکت داری دولت هستیم، گفت: مقاومت های دیوان محاسبات در برابر برخی تصمیم گیری ها به خاطر حفظ منافع و سرمایه مردم است.

وی با بیان اینکه امروز باید سهم بخش خصوصی، تعاونی ها، شرکت های دولتی ها و شبه دولتی در اقتصاد کشور شفاف سازی شود، افزود: متاسفانه برخی شرکت ها که در ذیل بانک ها و صندوق ها شکل گرفته از نظارت فرار می کنند اما دیوان محاسبات از رسالت خود کوتاه نیامده و این تخلفات را از طریق دادسرا و در کمترین زمان ممکن رسیدگی می کند.

در این نشست محسن برزورزاده معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی نیز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از جمله نحوه نظارت بر جریان منابع مالی پرداخت و گفت: انتقال حساب ها به بانک مرکزی یکی از مهم ترین برنامه های دیوان محاسبات است و بر این اساس تمام دستگاه ها مکلف شده اند حساب های خود را به بانک مرکزی انتقال دهند.

وی تاکید کرد: کنترل منابع مالی موضوع مهمی است که باید بیش از پیش در دستگاه های مختلف اجرایی و شبه دولتی مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه