English

رییس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

اجرای پروژه ۷۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در بوشهر آغاز شد

رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز اجرای ساخت ۷۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در شبانه روز در نیروگاه بوشهر خبر داد و گفت: هرجا که پروژه های نیروگاهی داشته باشیم، آب و برق مورد نیاز را خودمان باید تامین کنیم.

اجرای پروژه ۷۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در بوشهر آغاز شد

محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با اشاره به پروژه ساخت آب شیرین کن هسته ای گفت: ساخت آب شیرین کن های هسته ای در جاهای خاص انجام می شود و امروزه آب شیرین کن های دارای اسمز معکوس رایج و متداول است.

وی تاکید کرد: قیمت تمام شده آن هم باید به گونه ای باشد که بتوان آن را مصرف کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ساخت ۷۰ هزار مکعب آب شیرین کن در شبانه روز برعهده این سازمان گذاشته شده است، اظهار کرد: اجرای این پروژه آغاز شد و در حال فعالیت در بوشهر هستیم.

وی افزود: برای پروژه های مورد نیاز باید آب و برق را خودمان تامین کنیم تا بتوانیم پروژه های نیروگاهی را اجرا کنیم.

اسلامی یکی از روش‌های آب شیرین کردن را  استفاده از راکتورهای هسته‌ای دانست و خاطرنشان کرد: اما برای آب با دوام از راکتور استفاده نمی کنند چون نیروگاه‌ها در سال دو تا سه ماه از مدار برای تعویض سوخت و تعمیرات خارج می شود و یک شهر و منطقه را نمی‌توان به نیروگاه وابسته کرد.

وی ادامه داد: با این حال،  از آنجایی که آب شیرین مطالبه دیرینه مردم بوشهر بود، الان سرمایه گذاری برای ۷۰ هزار مترمکعب آب در بوشهر را شروع کردیم و قول دادیم که دو ساله تحویل دهیم البته کمی مقدماتش زمان برد. این کار فعلا در دست اجراست و این تعهد را ما به مردم بوشهر ادا می‌کنیم.

معاون رییس جمهور در پاسخ به اینکه ساخت آب شیرین کن بومی است؟ اظهار کرد:نه؛  کاملا داخلی نیست. به دنبال بومی کردن این فناوری هستیم که اکنون این سیستم ترکیبی است و بعد از آن در سواحل هرمزگان و هر جا که نیروگاه اتمی بسازیم آب شیرین کن در کنارش خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه