English

رئیس جمهور تاکید کرد:

دستگاه‌ها ملزم به رعایت قانون حجاب و عفاف در ادارات هستند

بنا به گفته رئیس جمهور، حضور منظم و همراه با ایده مسئولان ارشد دستگاه‌ها در جلسات شورا و اولویت‌بخشی دستگاه‌ها در بخش‌های اداری در خصوص قانون عفاف و حجاب، دیگر اولویت شورای اجتماعی کشور است.

دستگاه‌ها ملزم به رعایت قانون حجاب و عفاف در ادارات هستند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: اگر شورای اجتماعی بخواهد به صورت معمول کار کند، کار به جایی نمی‌رسد. این شورا باید به صورت چابک خود را تعریف کند و اگر سازمان خود را پهن کند درگیر کار سازمانی، تشکیلات و حقوق و دستمزد خواهد شد و دیگر به ماموریت اصلی خود که رفع آسیب‌های اجتماعی است کمتر توجه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: زمان گزارش دادن به شورای اجتماعی از سوی دستگاه‌ها باید بسیار محدود باشد تا این سازمان بتواند رصد بهنگام کند و ببیند دستگاه‌ها نسبت به انجام وظیفه‌شان چگونه عمل کرده‌اند و اگز آن‌چنان که باید عمل نمی‌کنند، مشخص شود مشکلشان چیست.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: حضور افراد اصلی یا افرادی که صاحب اختیار باشند در جلسات بسیار ضرورت دارد.

رئیسی با بیان اینکه بودجه دستگاه‌های مسئول برای رفع آسیب‌های اجتماعی بودجه‌ای جدا از منابع و اعتبارات عمومی آنها نیست، یادآور شد: همه از جمله آموزش و پرورش، صداوسیما، سازمان زندان‌ها و دستگاه‌های مشابه باید رفع آسیب‌های اجتماعی را در متن همه برنامه‌هایشان دنبال کنند و سازمان برنامه و بودجه هم موظف است نحوه هزینه‌کرد بودجه این بخش را با دقت پیگیری و رصد کند.

وی با تاکید بر مشارکت دادن مردم به خصوص در مناطق حاشیه‌ای در شناسایی آسیب‌ها بیان کرد: دوستان در بعضی جاها خیلی خوب کار کرده‌اند. ما باید مساله حاشیه‌نشینی را جدی بگیریم و از همکاری مردم هم بهره ببریم و بودجه و اعتبارات مناسب هم تخصیص پیدا کند.

رئیس دولت سیزدهم همچنین اظهار کرد: تشکیل بخش پرورشی یک کار ضروری است که تاکید حضرت آقا هم هست و آقای وزیر آموزش و پرورش باید این موضوع را دنبال کند. باید معاونت پرورشی در آموزش و پرورش فعال شود چه در بخش کلان و چه در مدارس و بخش‌های مختلف.

وی ادامه داد: حضور منظم و همراه با ایده مسئولان ارشد دستگاه‌ها در جلسات شورا و اولویت‌بخشی دستگاه‌ها در بخش‌های اداری در خصوص قانون عفاف و حجاب ، دیگر اولویت شورای اجتماعی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه