English

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه کویت کرد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت امروز رونوشت خود را به وزیر خارجه این کشور تقدیم کرد.

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه کویت کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد توتونچی سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کویت امروز پنجشنبه 12 مرداد ماه در دیدار با شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر خارجه کویت رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

شیخ سالم الصباح در این دیدار ضمن تبریک مسئولیت جدید محمد توتونچی به عنوان سفیر جدید ایران در کویت ابراز امیدواری کرد که دوره مسئولیت وی شاهد تقویت و تعمیق روزافزون روابط دوستانه دو کشور باشد. وزیر خارجه کویت بر توسعه همکاری‌های سیاسی ، اقتصادی بین کویت و ایران تاکید کرد و خواستار تحکیم روزافزون روابط دوجانبه شد.

شیخ سالم الصباح ضمن اهدای سلام و درودهای رهبری ، دولت و ملت کویت به رهبری معظم و ریاست محترم جمهوری و ملت ایران افزود : ما در کویت به دنبال به دو هدف هستیم: یکی تقویت روابط با کشورهای دوست و دومی تثبیت امنیت و ثبات منطقه.

سفیر کشورمان نیز با یادآوری روابط دوستانه و دیرینه دو ملت دوست و برادر ایران و کویت بر تلاش حداکثری در دوره مسئولیت خود در کویت برای ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

طرفین با اشاره به اهمیت ضرورت تداوم مشورت های سیاسی مقامات عالی دو کشور ، آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه به ویژه راهکار ارائه تسهیلات و روادید به اتباع ایرانی و کویتی را نیز مرور کردند.

در این دیدار سفیر کشورمان دعوتنامه حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان به همتای کویتی برای سفر به کشورمان را تقدیم وی کرد.

محمد توتونچی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت، هشتم مرداد ماه به منظور تصدی این سمت وارد پایتخت کویت شد. خرداد ماه جاری محمد توتونچی به همراه تعدادی از سفرای جدید با آیت الله رئیسی رئیس جمهور دیدار و خداحافظی کرد.

گفتنی است که حسین امیرعبداللهیان در دیدار خداحافظی با محمد توتونچی بر اهمیت گسترش بیش از پیش روابط با کشورهای همسایه مسلمان در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و اهمیت توجه به مسائل ایرانیان مقیم تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه