English

خطیب موقت نماز جمعه تهران:

بی حجابی هنجار نمی شود/راهپیمایی غدیر مطلقا دولتی نبود

امام جمعه موقت تهران با تأکید براینکه راهپیمایی غدیر کاملا مردمی بود و مطلقا دولتی نبود درباره بدحجابی و بی حجابی گفت: بی حجابی هنجار نمی شود.

بی حجابی هنجار نمی شود/راهپیمایی غدیر مطلقا دولتی نبود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، آیت الله سید احمد خاتمی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: از صفات خداوند این است که به عهد خود وفا می‌کند و هیچکس به اندازه خداوند وفای به عهد ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از وعده‌های خداوند این است که خون شهدا گم نمی‌شود، افزود: اعمال و کارهای آنهایی که در راه خداوند شهید می‌شوند، گم نمی‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:حتی قرآن تاکید دارد که به شهید مرده نگویید. چون این شهیدان از ما زنده تر هستند و نمونه آن حسین(ع) فاطمه است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هزار و ۳۸۴ سال و حدود ۱۴ قرن از شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد ولی سراسر ایران و حتی دنیا همچنان عزادار حسین(ع) است.

خاتمی گفت: اگر امام حسین (ع) خون خود و خانواده‌اش را اهدا نمی‌کرد، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

وی تاکیدکرد: نمونه آن پیروزی انقلاب اسلامی است که در بهمن سال ۵۷ روی داد و ما مدیون امام حسین(ع) هستیم. حتی در سال ۵۶ امام خمینی (ره) با مدد از خون امام حسین(ع) موفق به سرنگونی رژیم شاهنشاهی شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به شهادت حضرت علی اصغر(ع) در واقعه کربلا گفـت: سیدالشهداء (ع) وقتی به علی اصغر شیرخوار نگاه کرد و او را در حال جان دادن به دلیل تشنگی دید،‌ علی اصغر را بالای دست گرفت و به یزیدیان گفت خودتان این طفل را بگیرید و آن را سیراب آب کنید. اما علی اصغر حسین را به جای رفع تشنگی با تیری به گلو کشتند.

 

نهی از منکر بی حجابی، قرآنی باشد

خطیب نماز جمعه تهران درباره چگونگی برخورد با پدیده بی‌حجابی گفت: برخوردها انسانی و مهرآمیز باشد، این‌ها دختران همین مملکت هستند از خارج نیامده‌اند، نهی از منکر باید قرآنی باشد.

 

ملت های مسلمان باید دولت سوئد را پشیمان کنند

آیت الله خاتمی با اشاره به اهانت مجدد به ساحت قرآن کریم در سوئد، گفت: این اتفاق با حمایت دولت و پلیس رخ داد، اگر دیوانه‌ای غلطی می‌کرد، آن را پای دولت نمی‌نوشتیم، اما پلیس سوئد از این عمل حمایت کرد.

وی افزود: هیچ نگران نیستیم چراکه با این اقدامات احمقانه جایگاه دین‌ کم نمی‌شود؛ اما دولت سوئد حمایت کرده است، ملت‌های مسلمان باید دولت این‌کشور را پشیمان کنند.

امام جمعه تهران با قدردانی از دولت بابت فراخواندن سفیر کشور سوئد و همچنین از مردم و دولت عراق، اظهار کرد: از مردم و دولت عراق تجلیل ویژه دارم چون جانانه در مقابل این دهن‌کجی ایستادند.

وی اذعان کرد: آنها باید بدانند بازی با دین، بازی با دم شیر است، باید بدانند بازی با قرآن هزینه‌های سخت و سنگینی دارد.

 

اردوگاه امام حسین اردوگاه اسلامی است

خاتمی با قدردانی پیشاپیش از نمازگزاران بابت شرکت در راهپیمایی پس از نماز ، تصریح کرد: ماه محرم ماه مجالس حسینی است؛ این مجالس سرمایه دین است، اسلام با همین مجالس زنده مانده است. باید توجه داشت این مجالس به فرمایش امام صادق (ع) اقامه می‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مدیران هیأت‌ها و سخنرانان، این مجالس را قدر بدانند و عاشورای امروز را تبیین کنند، باید بنگریم‌ در اردوگاه امام حسین (ع) هستیم یا یزید؟ اردوگاه امام حسین (ع) اردوگاه نظام اسلامی است.

وی افزود: ذره‌ای از شورهای حسینی کم نکنید، سینه‌زنی و زنجیرزنی و اطعام را با شور ادامه دهید، چرا که این‌ها تعظیم شعائر است و باید این اقدامات زنده بماند، البته بر شعور حسینی هم باید تأکید داشته باشیم.

 

راهپیمایی غدیر مطلقا دولتی نبود

امام جمعه تهران با ذکر دو حرکت مقدس در دو هفته اخیر  یکی حرکت راهپیمایی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در تهران جلوه عشق به امیرالمومنین (ع) و تجمعات عفاف و حجاب گفت: این اقدام حرکتی مقدس و کاملا خودجوش بود، مطلقا دولتی نبود،

وی افزود: بعضی ها با اهل بیت لج دارند و می‌گویند حرکت ده کیلومتری دولتی بود، کدام دولت؟ این‌ها مردم بودند. می‌خواهید با کلمه دولتی از بزرگی این اقدام بکاهید؟ می‌نویسند این پول‌ها را اگر خرج حفظ یوزپلنگ‌ها می‌کردند، بهتر بود؛ دشمنی با نظام را با دشمنی با امیرالمؤمنین(ع) نشان می‌دهید.

وی درباره حرکت مقدس تجمعات حجاب و عفاف از سوی بانوان گفت: از این اقدام بوی عشق به خدا و عشق به حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به مشام می‌رسید که خیلی مقدس هستند و جلوه غیرت دینی این بانوان است البته باید با مجوز باشد، کسانی که از بی حجابی ناراحت هستند باید بدانند یکی از راههای گسترش حجاب همین تجمعات مقدس است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: رؤسای سه قوه دلشان از بی‌حجابی‌ها خون است، اگر ببینند تجمعات با ضوابط است اجازه برگزاری آن را می‌دهند. این‌ها مصداق تعظیم شعائر و بزرگ قرار دادن نشانه‌های دین‌ است.

وی در مورد حجاب نیز گفت: هرجا که‌ برای‌ سخنرانی‌ می‌روم‌، متدینین می‌گویند قصه بی‌حجابی‌ها چه می‌شود؟ حجاب مسأله‌ای نیست که آخوندها آن را درست کرده باشند، حجاب را خدا گفته است، بیش از ۱۰ آیه قرآن کریم در مورد حجاب است، اکثر مراجع همانگونه که نماز را واجب می‌دانند، حجاب را نیز از ضروریات دین می‌دانند. با انتصاب حجاب به روحانیون، بی‌حجاب‌ها را فریب می‌دهند، در حالی که صد سال پیش مراجع در مورد حجاب حرف زده‌اند آن موقع که سیاسی نبود.

 

برخی روحانیون بی حجابی را تئوریزه نکنند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان برخی روحانیون گفت: روحانیون بی‌حجابی را در کشور تئوریزه نکنند، چرا که حجاب، از بدیهیات دین است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مطلب دومی‌ که در رابطه با حجاب می‌خواهم بگویم این است که رهبری فرمودند بی‌حجابی حرام‌ شرعی و سیاسی است، تصریح کرد: توجه می‌دهم در عرصه‌ نهی‌ از منکرِ بی‌حجابی، باید از قول معروف، سدید و کریم استفاده شود؛ خانمی که بی‌حجاب بیرون می‌آید مریض است، به او سیلی نباید زد، بلکه با مهربانی باید درمانش کرد. برخوردها انسانی و مهرآمیز باشد، این‌ها دختران همین مملکت هستند از خارج نیامده‌اند، نهی از منکر باید قرآنی باشد.

وی افزود: حجاب متن دین است، این ملت بیش از دویست هزار شهید داده‌اند، الآن هم هر لحظه شهید می‌دهند تا احکام اسلام و قرآن در جامعه حاکم باشد؛ این ملتی که می‌بینم اجازه نخواهد داد عده‌ای براساس هوا‌ و هوس احکام اسلام را مورد هجمه قرار دهند.

 

بی حجابی هنجار نمی شود

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه در موضوع حجاب همه وظیفه دارند، تأکید کرد: در مورد حجاب، خانواده‌ها وظیفه دارند، بعضاً مادر با حجاب است اما دختر نه، همه مسئولان و رؤسای سه قوه در اینکه بی‌حجابی منکر است، متحد هستند؛ یک مسئول نمی‌شناسم که از این بی‌حجابی‌ها راضی باشد، از نیروهای انتظامی مظلوم حمایت می‌کنم، معتقدم در خط مقدم هستند و در این زمینه به وظیفه‌شان عمل کنند. 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در متن مردم هستم و با نگرانی می‌پرسند بی‌حجابی‌ها جمع می‌شوند یا خیر؟ گفت: وعده می‌دهم تا زمانی که در صحنه‌ هستید، بدانید بی‌حجابی هنجار نخواهد شد و هنجار کشور حجاب است. به مسئولان نیز می‌گویم توده مردم حجاب را می‌خواهند تا از گوشه و کنار کشور بوی دین به مشام برسد نه اینکه بوی بی دینی در کشور طنین انداز بشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه