English

«نم» و حضور نمایندگان ایران

نشست وزیران جنبش عدم تعهد (نم) به میزبانی جمهوری آذربایجان از صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه آغاز و وزیر خارجه ایران نیز در این نشست حضور دارد.

«نم» و حضور نمایندگان ایران

به گزارش خبرگزاری موج، نشست وزیران جنبش عدم تعهد (نم) با عنوان جنبش عدم تعهد: متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور به میزبانی جمهوری آذربایجان از صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به مدت دو روز در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در این نشست شب گذشته در رأس هیأتی وارد باکو شد. وی ضمن ایراد سخنرانی در این نشست در حاشیه آن با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. وی همچنین در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد و نشست گروه دوستان منشور هم شرکت خواهد کرد. وزیر امور خارجه ایران آنگونه که ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه ۱۲ تیرماه گفت قرار است در این سفر با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

امیرعبداللهیان در حاشیه این نشست با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه دیدار و احوالپرسی کرد. این نخستین دیدار وزرای خارجه بعد از تصدی هاکان فیدان به عنوان وزیر خارجه جدید ترکیه است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۴ خرداد ماه در تماس تلفنی با «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه جدید ترکیه، ضمن تبریک انتصاب وی، ابراز امیدواری کرده بود که همکاری‌های نزدیک بین دو کشور در دوره جدید تداوم و ارتقاء پیدا کند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با دعوت از همتای خود برای سفر به تهران، لزوم شتاب بخشیدن به برنامه گسترش مناسبات دوجانبه را مورد تأکید قرار داد. هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز ضمن ابراز تشکر از پیام تبریک وزیر امور خارجه ایران، اهمیت استمرار گفت‌وگوها و همکاری‌های خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در زمینه دوجانبه و‌ منطقه‌ای را مورد اشاره قرار داد و آمادگی خود برای کمک به توسعه مناسبات فیمابین دو کشور در دوره پیش رو را اعلام کرد. وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که در اولین فرصت به تهران سفر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه