English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

از موضع نخست وزیر آلبانی قدردانی می کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از موضع واظهارات اخیر نخست وزیر آلبانی درباره منافقین گفت: منافقین در شرایط بسیار بدی به سر می برند.

از موضع نخست وزیر آلبانی قدردانی می کنیم

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره حمله دوم پلیس آلبانی به مقر منافقین و اظهارات نخست وزیر این کشور که به منافقین اجازه تعرض به ایران از خاک کشور آلبانی را نمی دهد، گفت: منافقین پس ازترک عراق با حمایت های آمریکا، برای استقرار نیروهای خود کشور آلبانی را جایگزین عراق کردند.

نماینده مردم سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام از طرف دولت آلبانی در آن مقطع اعتراضات جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و پیام هایی هم به این کشور منتقل شد؛ اما با توجه به اینکه دولت آلبانی تحت فشار برخی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بود حضور منافقین در خاک این کشور را پذیرفت.

 

بیشتر بخوانید:

منافقی که به دست پلیس آلبانی کشته شد که بود؟

مریم رجوی از آلبانی فرار کرد

پلیس آلبانی بار دیگر وارد مقر گروهک تروریستی منافقین شد + فیلم

 

وی اضافه کرد: مقامات آلبانی اطلاعات دقیقی ازجنایت های منافقان در ایران نداشتند اما به مرور زمان و رایزنی های انجام شده برای آلبانی ماهیت این گروه تروریستی روشن شد؛ تا جایی که اخیرا اظهارات مهمی را از طرف مقامات این کشور به ویژه نخست وزیر آن شاهد بوده ایم و اقدام اول پلیس این کشور نشان داد که منافع ملی برای مقامات آلبانی مهم است و هر گاه احساس کنند منافع شان در خطر است ترجیح می دهند به جای میزبانی از این گروه تروریستی شناسنامه دار، اقدامی کنند تا منافع شان خدشه دار نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقامات آلبانی از ایرانیان مستنداتی را مطالبه کرده بودند تا ماهیت این گروه تروریستی را بیشتر درک کنند و این اقدام انجام شد.

گلرو با ابراز قدردانی از مقامات کشور آلبانی خاطرنشان کرد: از دولت آلبانی به خاطر درک شرایط حساسی که جهان دارد و باید شاهد جهان خالی از تروریسم باشیم، قدردانی می کنیم.

 

منافقین

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرخش موضع آمریکا از حمایت از منافقین به قانونی دانستن اقدامات دولت آلبانی گفت: این امر باید برای همه قابل درک باشد که حکومت ها و جریان های سیاسی که به آمریکایی ها اتکا می کنند برای آمریکایی ها هیچ دوستی پایدار و استراتژیکی وجود ندارد.

وی افزود: آمریکایی ها فقط به فکر منافع خود هستند و از این عناصر به عنوان ابزاری برای تأمین منافع خود استفاده می کنند و وقتی تاریخ مصرف اینها سربیاید، این عناصر را دور می اندازند که این نشانه ای است برای آنان که به آمریکایی ها دل می بندند. افرادی مانند شاه ایران، حسنی مبارک و دیگر حکام وابسته به غرب و آمریکا.

گلرو با بیان اینکه موضع آمریکا تأیید اقدام دولت آلبانی و اتخاذ این تصمیم ، تحلیل و عمق معنایی خود را دارد درباره وضعیت منافقین اظهار کرد: منافقین مانند خانه به دوش های آواره ای هستند که از این جا به آنجا مهاجرت می کنند و با وجود این به هم ریختگی اخیر که میان منافقین در آلبانی شاهد هستیم آینده ای برایشان متصور نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درعین حال خاطرنشان کرد: منطق جمهوری اسلامی این است که هر کسی ابراز پشیمانی کند و دست از ترور  و از آنچه که مخالفت با مردم است، بردارد را می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری موج، ادی راما نخست وزیر آلبانی روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل در پاسخ به سوالی در مورد علت عملیات اخیر نیروهای امنیتی آلبانی در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین گفت: مجاهدین خلق (منافقین) سالهاست که در کشور ما حضور دارند. ما پذیرای آنان هستیم به شرط آنکه از خاک آلبانی برای عملیات سیاسی خود استفاده نکنند. آنها (منافقین) بارها این توافق را نقض کرده‌اند.

وی تاکید کرد که آلبانی هیچ قصدی برای جنگ با حکومت ایران ندارد و پذیرای سوءاستفاده‌کنندگان از این مهمان نوازی نیست.

راما با اذعان به تأثیر روابط دوستانه تیرانا و واشنگتن در پناه دادن به منافقین، ادامه داد: ما درها را گشودیم چرا که این گروه تحت تعقیب بود و دوستمان آمریکایی چنین درخواستی را از ما کرده و به خود افتخار می کردیم.

این مقام بلندپایه آلبانیایی افزود: کشورمان تبدیل به سنگر جنگی شده که در آن نقشی نداریم.

تارنمای «آلبانین دیلی نیوز» پیشتر گزارش داده بود که که پلیس آلبانی روز پنجشنبه (۸ تیر) بار دیگر در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین واقع در منطقه «مانز» شهر «دراج» مستقر شد.

به گزارش این تارنمای آلبانیایی، نیروهای پلیس در ورودی اردوگاه اشرف ۳ مستقر و تمامی خودروهای خروجی از این اردوگاه را کنترل می کنند. نیروهای پلیس آلبانی پیشتر نیز در ۳۰ خرداد به مقر این گروهک تروریستی یورش برده بود.

وزارت کشور آلبانی پیشتر در این تاریخ تاکید کرد که اعضای گروهک تروریستی منافقین به یکسری شروط تعیین شده از سوی مقامات این کشور عمل نکرده‌اند.

دادستان آلبانی نیز عنوان کرده بود: اقدامات و فعالیت‌های منافقین در خاک آلبانی بر خلاف توافق‌های صورت گرفته بین دولت و این گروهک صورت گرفته است.

در حمله روز ۳۰ خرداد پلیس آلبانی به مقر گروهک ترویستی منافقین درگیری و تنش هایی میان نیروهای پلیس و اعضای این گروهک رخ داد که پلیس از دستگیری چندین نفر خبر داد. طی این حمله ده ها دستگاه رایانه و وسیله الکترونیکی اعضای این گروهک توسط پلیس توقیف شد.

پلیس آلبانی تأکید کرده بود که این عملیات در راستای اجرای قوانین مربوط به پیگرد علیه فساد و جنایت سازمان یافته انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه