English

وزیر نفت در حاشیه دولت:

ایران رتبه دوم ذخایر گاز دنیا را دارد/ بدهی‌مان به ترکمنستان را تسویه کردیم

وزیر نفت اعلام کرد: در 20 ماه گذشته اصل بدهی‌مان به ترکمنستان را تسویه کردیم و افزایش سهم تجارت با کشورهای همسایه را دنبال خواهیم کرد.

ایران رتبه دوم ذخایر گاز دنیا را دارد/ بدهی‌مان به ترکمنستان را تسویه کردیم

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر نفت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: ما دومین رتبه دارای ذخائر گازی دنیا هستیم و با همکاری روسیه، ترکمنستان و قطر تلاش می‌کنیم در سمت عسلویه هاب گازی داشته باشیم.

جواد اوجی اعلام کرد: در 20 ماه گذشته اصل بدهی‌مان به ترکمنستان را تسویه کردیم و افزایش سهم تجارت با کشورهای همسایه را دنبال خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اتفاقات خوبی رخ داد و برای اولین بار پالایشگاه فراسرزمینی در منطقه آمریکای لاتین و ونزوئلا رقم خورد و از این ظرفیت‌ها برای فرآورش نفت، جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: این عرصه تحریم‌ناپذیر است و دنیا به آن نیاز دارد و احداث این‌چنین پالایشگاه‌ها در کشورهای مختلف ادامه خواهد داشت.

اوجی افزود: ما دومین رتبه دارای ذخایر گازی دنیا هستیم و با همکاری روسیه، ترکمنستان و قطر تلاش می‌کنیم در سمت عسلویه هاب گازی داشته باشیم و مقدمات آن در حال برنامه‌ریزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه