English

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

قول ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی را گرفته‌ایم

معاون وزیر کشور گفت: با توجه به صحبت های صورت گرفته با طرف عراقی، بحث گذرنامه ویژه اربعین امسال هم در دستور کار قرار دارد و این گذرنامه اختلاف جزیی با گذرنامه اصلی دارد و مخصوص تردد در ایام اربعین است.

قول ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی را گرفته‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمجید میراحمدی با اشاره به پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی زوار در اربعین امسال، گفت: سال گذشته ۳.۸ میلیون زائر کشورمان در ایام اربعین به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی، این تعداد امسال حداقل به بیش از چهار میلیون نفر برسد.

میراحمدی مهمترین چالش اربعین امسال را بحث گرمای هوا عنوان کرد و افزود: تمامی مرزهای ما با کشور عراق در مناطق گرمسیر قرار دارند و هوای شهریور هم بسیار گرم است، بنابراین باید برای مقابله با گرمازدگی زوار تمهیدات لازم اندیشیده شود که پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: در کنار این تمهیدات، توصیه اکید این است که خود زوار هم همکاری کرده و پیش بینی های لازم را در بحث مقابله با گرمازدگی داشته باشند.

معاون وزیر کشور با اشاره به طولانی شدن بازه برگزاری مراسم اربعین گفت: شروع مراسم اربعین امسال از اول صفر خواهد بود و توصیه اکید این است که حداکثر زمان ماندگاری زوار در عراق حدود یک هفته باشد.

میراحمدی گفت: با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت، از همه زوار تقاضا داریم که سفر خود را به نحوی مدیریت کرده که کمتر از یک هفته در کشور عراق ماندگاری داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته همکاری خوبی را از سوی زوار شاهد بودیم، طوری که بیش از ۱.۵ میلیون نفر از زوار قبل از ۱۵ صفر به کشور بازگشتند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه مراسم اربعین امسال ویزا نمی خواهد، گفت: با توجه به صحبت های صورت گرفته با طرف عراقی، بحث گذرنامه ویژه اربعین امسال هم در دستور کار قرار دارد.

میراحمدی گفت: این گذرنامه اختلاف جزیی با گذرنامه اصلی دارد و مخصوص تردد در ایام اربعین است.

وی افزود: هزینه گذرنامه ویژه اربعین یک پنجم گذرنامه اصلی است و سرعت تحویل و چاپ آن بالاست و با توجه به این شرایط به نظر می رسد امسال هیچ صفی را در بحث گذرنامه مانند سالهای قبل نداشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه در خصوص ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی هم گفت: در مذاکرات هفته گذشته وزیر کشورمان با وزیر کشور عراق، بحث ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی مطرح شده و وزیر کشور عراق هم این موضوع را پذیرفته و در این باره قول داده‌اند که امیدواریم به وعده خود عمل می کنند.

وی افزود: در صورت تحقق این وعده، از اول ماه صفر شاهد ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه