English

وزیر دفاع در دیدار وزیر دفاع مالی:

ایران آمادگی انتقال توانمندی‌ها برای مقابله با تروریسم را دارد

وزیر دفاع با بیان اینکه ایران آمادگی انتقال توانمندی‌ها و امکانات در حوزه تجهیزاتِ و همچنین آموزش و تجربیات برای مقابله با تروریسم را دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر تقویت بنیه‌ی دفاعی کشور مالی در برابر تهدیدات گروه‌های ترویستی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

ایران آمادگی انتقال توانمندی‌ها برای مقابله با تروریسم را دارد

به گزارش خبرگزاری موج، «سادیو کامارا» وزیر دفاع کشور مالی با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره توسعه روابط با کشورهای آفریقایی را دنبال نموده است گفت: همکاری با کشورهای مسلمان و مستقل همچون کشور مالی که از نقش قابل توجهی در تحولات منطقه‌ی غرب آفریقا برخوردار است از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای همین سیاست اصولی، در برقراری تعامل با کشورهای مستقلی همچون مالی، تلاش و اهتمام جدی دارد.

امیر سرتیپ آشتیانی با تقدیر از مواضع دولت مالی در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن، پایداری این کشور در حفاظت از آرمان قدس شریف را به عنوان الگویی درخشان از حق طلبی و دفاع از مظلوم برشمرد.

وزیر دفاع با اشاره به برگزاری نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور در سال گذشته گفت: خوشبختانه اخیراً تحولات خوبی در همکاری‌های بین دو کشور رخ داده است و حضور جنابعالی و هیأت همراه در تهران، نشان دهنده اراده مقامات کشور مالی، برای توسعه روابط و همکاری‌های فی مابین می‌باشد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه راهبرد حضور برخی کشورهای غربی در آفریقا؛ تعقیب اهداف استعماری، کسب منفعت و ایجاد تنش و بی ثباتی است افزود: گرچه به ظاهر سیاست اعلامی و ریاکارانه‌ی این کشورها، گسترش امنیت است؛ اما تاریخ نشان داده که آنها به منظور توجیه و مشروعیت‌بخشی به حضور خود در منطقه و مداخله در امور داخلی کشورهای مستقلی مانند مالی، به توسعه و گسترش تروریسمِ تحت مدیریت خود دامن می‌زنند.

وزیر دفاع با اشاره به مداخلات نیروهای فرامنطقه ای و گسترش فزاینده ی گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل و غرب آفریقا گفت: اقدامات جریانِ انقلابی در غرب آفریقا به منظور دست‌یابی به استقلال و خروج از سلطه، تصمیمی مهم است و جمهوری اسلامی ایران به تصمیم دولت و ملت مالی مبنی بر تنوع بخشیدن به شرکای بین المللی خود احترام می‌گذارد و آن را نشانه‌ی درکِ صحیح از تحولات بین‌المللی می‌داند.

وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی انتقال توانمندی‌ها و امکانات در حوزه تجهیزاتِ و همچنین آموزش و تجربیات برای مقابله با تروریسم را دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر تقویت بنیه‌ی دفاعی کشور مالی در برابر تهدیدات گروه‌های ترویستی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وزیر دفاع مالی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران هدف سفرخود را گسترش و تحکیم روابط میان دوکشور عنوان کرد و افزود: ملت و دولت مالی تلاش دارند که خود حاکمیت و امنیت کشورشان را بر عهده بگیرند و جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسب برای ملت ما است.

وی با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با تروریسم و هم چنین بسیج مردمی و مشارکت دادن مردم در تأمین امنیت خودشان، خواستار بهره مندی از تجربیات شد.

سادیو کاما را در این دیدار با انتقاد از استعمار غرب و همچنین مدیریت امنیت توسط برخی کشورهای غربی در آفریقا، آن را نه تنها نا امن کننده و ویران کننده بلکه ناکارآمد دانست و افزود: ملت و دولت مالی تصمیم گرفته‌اند حاکمیت و مسئولیت امنیت خود را بر عهده گرفته و خودشان سرنوشت شأن را تعیین نمایند در این مسیر تجربیات و حمایت‌های جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه